در حال بارگذاری ...

نجات ۵ سرنشین قایق صیادی در محدوده خلیج چابهار

طی تماس با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار ، مبنی بر حادثه برای قایق صیادی ، بلافاصله تیم جستجو و نجات دریایی با اعزام شناور ناجی به موقعیت رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : پنج سرنشین قایق صیادی در محدوده خلیج چابهار نجات یافتند .

سیدحسن ابراهیمی درباره نجارت سرنشینان قایق صیادی ، تصریح کرد : در عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار ، ۵ سرنشین یک قایق صیادی که دچار حادثه شده بودند نجات یافتند .

وی اظهار کرد : طی تماس با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار ، مبنی بر حادثه برای قایق صیادی ، بلافاصله تیم جستجو و نجات دریایی با اعزام شناور ناجی به موقعیت رسید .

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : این قایق که عازم صیدگاه در محدوده خلیج چابهار شده بود در مسیر برگشت به ساحل، به دلیل فرسودگی قایق ، دچار شکستگی در تشت قایق و آبگرفتگی شدید شده بود .




مطالب مرتبط

بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

به منظور امداد رسانی بهتر به مسافران در دریا در مناطق ساحلی استان ، این اداره کل نسبت به شناسایی و تجهیز نیروهای مردمی تحت عنوان "همیار ناجی" به وسایل اولیه نجات مانند جلیقه نجات بزرگسال و کودک ، حلقه نجات ، آرم و پرچم جستجو و نجات دریایی ، بادگیر ، کلاه و لباس همیار ناجی ، اقدام ...

|

جنس بدنه این شناورها آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر ، عرض ۵ متر ، سرعت ۴۰ گره دریایی و تعداد خدمه ۴ نفر از مشخصات این شناورهاست و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی برای تامین آن ۵.۱ میلیون یورو بوده است .

|

در این بازه زمانی ، ۱۰۷ هزار و ۸۴۹ TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۲۲ تن تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش به ثبت رسیده و بنادر غرب در این بخش جایگاه نخست در بین بنادر کشور را به خود اختصاص داد .

|

نظرات کاربران