در حال بارگذاری ...

برگزاری ​اولین جلسه هم اندیشی راهداری زمستانی سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس

با توجه به اینکه در حال حاضر جامعه ما درگیر بیماری کرونا است ، احتمال شیوع این بیماری در بین همکاران حوزه راهداری با توجه به ماهیت کار آنها که مجموعه ای تجمعی است ، وجود دارد . لذا باید مدیران نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی راهداران برای تامین سلامت این عزیزان تاکید کنند و برای برقراری سیستم جایگزینی افراد نیز اقدام‌ موثر صورت گیرد تا در صورت ابتلا به این بیماری ، خدشه ای در چرخه اجرایی خدمات راهداری زمستانی ایجاد نشود و کاربران جاده ها و مسافران ، به صورت مستمر از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ​اولین جلسه هم اندیشی راهداری زمستانی سال جاری با حضور اعضای قرارگاه راهداری زمستانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد .

در این نشست که با حضور ریاست این سازمان ، قائم مقام ریاست سازمان ، اعضای هیات عامل و جمعی از مدیران ستادی و مدیران کل استانهای تهران ، مازندران ، البرز ، گیلان ، قزوین ، قم ، زنجان و سمنان برگزار شد ، دستورالعمل های اجرایی طرح راهداری زمستانی سال جاری تشریح شد .

براساس این گزارش عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و ریاست این سازمان بر استفاده از تجارب راهداری زمستانی سال گذشته که با تلاش بی وقفه دست اندرکاران این حوزه به خوبی اجرایی شده است گفت : دستاورد هماهنگی های سیاستی و اجرایی سال گذشته ، اجرای مستمر امور جاری راهداری  زمستانی و همچنین مدیریت بحران در مواقع شدت برودت هوا و بارش ها بوده است . 

وی خاطر نشان کرد : امسال نیز تاکید ما بر هماهنگی نیروهای اجرایی از هم اکنون ، آمادگی نیروها و ماشین آلات راهداری ، چیدمان ماشین آلات و نیازهایی که در مجاورت محورهای مواصلاتی باید تجهیز شوند نظیر نمک و امکانات برف خورها است . مدیران ستادی توجه ویژه ای به بحث اعتبارات این بخش دارند و تمام تلاشها بر این است که اعتبارات به موقع تامین و تخصیص داده شود تا بدون وقفه در این امر مهم در حوزه راهداری ، کمترین آسیب به راهها و ابنیه فنی در استانها برسد .رصد سه دوره پر بارش در سنوات گذشته ، در خصوص آمادگی این بخش و پیش بینی راهکارهای اجرایی در  ماههای پر بارش بسیار موثر است .

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین افزود : در این خصوص در دو زمینه باید برنامه ریزی لازم انجام  شود . در مرحله اول ساماندهی و بهسازی ماشین آلات سازمان و مرحله بعد استفاده از توان و پتانسیل بخش خصوصی و ماشین آلات موجود آنها مورد تاکید است  .

وی گفت : با توجه به اینکه در حال حاضر جامعه ما درگیر بیماری کرونا است ، احتمال شیوع این بیماری در بین همکاران حوزه راهداری با توجه به ماهیت کار آنها که مجموعه ای تجمعی است ، وجود دارد . لذا باید مدیران نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی راهداران برای تامین سلامت این عزیزان تاکید کنند و برای برقراری سیستم جایگزینی افراد نیز اقدام‌ موثر صورت گیرد تا در صورت ابتلا به این بیماری ، خدشه ای در چرخه اجرایی خدمات راهداری زمستانی ایجاد نشود و کاربران جاده ها و مسافران ، به صورت مستمر از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند .

در ادامه این نشست تخصصی ، داریوش امانی قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ستاد ، امور استان‌ها و مجلس شورای اسلامی  نیز بر اهمیت اجرای دقیق دستورالعمل های راهداری زمستانی تاکید کرد و افزود : مشکلات موجود در این بخش شناسایی شده است و با توجه به تجارب سنوات گذشته و اجرای دقیق دستورالعمل هایی که با توجه به مسکلات فعلی و براساس نظر متخصصان حوزه و تجارب سنوات پیش صادر و ابلاغ شده است ، لازم الاجرا است .

وی با اشاره به ابلاغ و تخصیص اعتبار مناسبی جهت اجرای طرح راهداری زمستانی سال جاری به استان ها افزود : با مدیریت هزینه ها و اجرای راهکارهای اجرایی ، از تمام تخصص ، توان و پتانسیل این بخش باید استفاده شود همانطور که در حوزه راههای روستایی و اجرای پروژه های بازسازی ابنیه تخریب شده ناشی از سیل اجرایی شد و توسط رییس جمهور اخیرا مورد افتتاح‌ قرار گرفت . با تمهیدات اندیشیده شده ، پذیرفتنی نیست که راهی مسدود باشد . با تعهد و تلاشی که از حوزه راهداری همواره شاهد بوده ایم ،  انتظار می رودبا وجود پیش بینی زمستانی پر بارش در سال جاری ، با تمام تلاش ، سطح سرویس مناسبی به مردم ارایه شود .

گفتنی است در ادامه این نشست تخصصی به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران کل استان های تهران ، مازندران ، البرز ، گیلان ، قزوین ، قم ، زنجان و سمنان ارتباط برقرار شد و مسایل و مشکلات مطروحه مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

در ادامه این نشست رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اعضای جلسه افزود : از هم اکنون ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها باید نسبت به رصد شرایط جوی و بارشی استانهای مجاور خود حساس باشند و به محض ورود سامانه جوی بارشی به کشور ،شرایط این سامانه و تاثیر آن بر استان خود و همچنین استانهای مجاور را رصد کرده  ، در صورت وجود نیاز ، اعزام نیروها و‌ماشین آلات کمکی به استان مربوطه صورت گیرد .

وی  اظهار داشت : ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها همچنین باید در خصوص اعمال مدیریت ترافیک جاده ها در مواقع شدت بارش ها جدی عمل کنند و چنانچه قرار است جاده ای مسدود باشد و پلیس با توجه به محدودیت ها ، امکان انسداد کامل محور را ندارد ، همکاری کامل را با نیروهای پلیس راه داشته باشند و راهداری در راستای کمک به پلیس راه قرار گیرد .




مطالب مرتبط

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

۵۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در ۴۰۲ پایگاه راهداری و گردنه­‌های برف­گیر در ۲۳ استان مستقر و حالت آماده‌باش هستند . از زمان شروع سامانه بارشی تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) مصرف و برف­روبی ۳۲۰۰۰ کیلومتر - باند از محورهای برف­گیر انجام شده ...

|

با حضور ۳۳۰ مورد گشت راهداری جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام ، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است .

|

در حوزه فنی در سال جاری بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار که منجر به عقد بیش از ۲۵۰ قرارداد شده است و در حوزه پایش محورهای مواصلاتی استان نیز ۱۱۴ دستگاه تردد شمار ، ۴ سیستم توزین در حال حرکت ، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات جاده ای وظیفه پایش محور های مواصلاتی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل و دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل ...

|

نظرات کاربران