در حال بارگذاری ...

رصد و پایش نیازمندی های بخش حمل و نقل جاده ای در اولویت کاری مدیران راهداری

مبنا قرار گرفتن تن کیلومتر از مطالبات بخش بود و تا قبل از سال ۹۷ به دلایلی اجرایی نشده بود ، امروزه باشناسایی بیش از ۳۰۰ میلیون نقطه دارای بار در سطح کشور و ثبت آن در سامانه عملیاتی شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بررسی و احصاء مشکلات و نیازمندی های بخش حمل و نقل جاده ای ، اولویت کاری مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور است .​

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در نشستی با استاندار بوشهر با تاکید بر تامین قیر برای آسفالت راه‌های مواصلاتی در دست اجرا اظهار داشت : در یک سال گذشته ۳۰۰۰ کیلومتر از راه های روستایی کشور با اجرای طرح ابرار بهسازی و اسفالت شده است.

وی با تاکید بر تسریع در آسفالت محورهای مواصلاتی گفت : استان بوشهر از محورهای شریانی مهمی برخوردار است که تامین قیر لازم برای اجرای روکش آسفالت آنها و نگهداری و ارتقاء شبکه همواره مورد توجه ماست .

وی با اشاره به اولویت رفع نقاط پر تصادف در محورهای شریانی و اصلی کشور گفت : امسال در این راستا ۱۰۴ نقطه پر تصادف جاده‌ای در اجرای طرح مشترک با پلیس راه کشور اصلاح و ایمن سازی می شود.

حسن‌نیا با بیان این که بنادر استان بوشهر در امر تخلیه و بارگیری محصولات و کالاهای اساسی کشور فعال هستند، افزود: بخشی از بارهای ناوگان جاده‌ای ، کالاهای اساسی و استراتژیک است که در بنادر  از جمله بوشهر تخلیه و به نقاط مختلف کشور منتقل می‌شود .

وی با اشاره به بهسازی محورهای مواصلاتی خاطرنشان کرد : تغییر آبنما ها به پل از برنامه‌های مهم سازمان راهداری است که در این راستا طرح‌های مهمی در استان بوشهر در حال اجراست .

حسن‌نیا حمل و نقل را موتور محرک توسعه دانست و افزود : رفع مشکلات این حوزه در اولویت برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، بازسازی جاده‌های آسیب دیده از سیل در کشور را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و بیان کرد : بخشی از طرح‌های بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و بخشی دیگر در حال تکمیل است .

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی با نمایندگان تشکل های صنفی حمل و نقل کالا ، مسافر و رانندگان بوشهر مهمترین چالش ها و دغدغه بخش حمل و نقل استان را  بررسی کرد .

وی ضمن قدردانی از تعامل خوب تشکل های صنفی و مسئولان حمل و نقل استان ، بر تعامل نزدیک با تشکل های صنفی برای اتخاذ راهکارهای مناسب چالش های موجود تاکید کرد . در همین راستا کار گروهی در وزارت راه و شهرسازی به ریاست شخص وزیر تشکیل شده و تاکنون برای  موضوعات تن کیلومتر ، لاستیک ناوگان و بیمه تکمیلی رانندگان راهکار ارائه و چاره اندیشی کرده است .

مهندس حسن نیا تصریح کرد : مبنا قرار گرفتن تن کیلومتر از مطالبات بخش بود و تا قبل از سال ۹۷ به دلایلی اجرایی نشده بود ، امروزه باشناسایی بیش از ۳۰۰ میلیون نقطه دارای بار در سطح کشور و ثبت آن در سامانه عملیاتی شده است . یکی دیگر از مصوبات کارگروه وزارت راه و شهرسازی تامین لاستیک برای رانندگان بود که خوشبختانه با تعامل صورت گرفته با مسئولان گمرک و وزارت صمت لاستیک با ابعاد مورد نیاز رانندگان و برند معتبر برای تا اوائل سال آینده وارد شده و با برنامه ریزی صورت گرفته در این زمینه مشکلی نداریم .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جمع مسئولان تشکل های صنفی حمل و نقل استان بوشهر همچنین از اجرای طرح بیمه تکمیلی رانندگان خبر داد و تصریح کرد : با اجرای بیمه تکمیلی رانندگان تاکنون ۶۰۰ هزار راننده با خانواده هایشان تحت پوشش این چتر حمایتی قرار گرفته اند .

مهندس حسن نیا همچنین با اشاره به تاثیر قابل توجه بیماری کووید ۱۹ بر بخش حمل و نقل گفت : تا پیش از همه گیری کرونا در کشور ناوگان اتوبوسی ما با ۶۵ درصد ضریب اشغال صندلی فعالیت می کرد که هم اینک به حدود ۲۵ درصد ظرفیت رسیده است .

در ادامه سفر یک روزه مهندس حسن نیا به بوشهر وی همچنین در جمع مدیران ستادی و شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای حضور یافت و ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته بیان داشت: بوشهر یکی از استان های موفق  در امر راهداری و حمل و نقل است و خدمات این استان در کمک رسانی به استانهای سیل زده زبانزد است .

وی بابیان این که باید تلاش کنیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم ، افزود : همه ما مشکلات اقتصادی و تنگناهها را می دانیم ، هنر مدیران باید این باشد که با وجود مشکلات بتوانند گره از مشکلات مردم بازکنند .

گفتنی است در این سفر مدیر کل برنامه و بودجه سازمان ، مدیر کل اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای  استان بوشهر و جمعی از مسئولان استانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی کردند . 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه سفر خود به استان از راهدارخانه تونل دریاقلی و پروژه های در دست اقدام راهداری و حمل و نقل جاده ای از جمله اجرای روکش آسفالت محور برازجان به کنارتخته ، زیرگذر سعدآباد و تقاطع وحدتیه بازدید کرد .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

نظرات کاربران