در حال بارگذاری ...
  • ارزیابی فنی بیش از ۱۷ هزار وسیله نقلیه عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان

    بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، تردد نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد ، ممنوع است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از ارزیابی فنی ۱۷ هزار و ۶۱ دستگاه وسائط نقلیه عمومی جاده ای این استان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد .

    تیمور باقری اظهار داشت : از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر در این مدت به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۱۳ هزار و ۲۶ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و چهار هزار و ۳۵ وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند .

    وی با اشاره به اهمیت اقدامات مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه عمومی جاده ای گفت : سه مرکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل در شهرستان های زاهدان ، زابل و خاش به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقا ایمنی در تردد جاده ای ، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست فعالیت می کنند .

    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد : تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی در این مراکز به صورت مکانیزه انجام می‌شود . بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، تردد نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد ، ممنوع است .




    مطالب مرتبط

    رانندگان ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین باید با مراجعه به مراکز معاینه فنی از سلامت فنی ناوگان خود اطمینان داشته باشند .

    |

    معاینه فنی ناوگان به منظور ارتقای ایمنی در ترددهای جاده ای ، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو و حفظ محیط زیست انجام می‌شود .

    |

    امسال از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان ، ۴۶ هزار و ٧٧٠ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده و ٩ هزار و ٩٩۴ دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده‌اند .

    |

    کمیسیون‌ ویژه ماده ۱۲ ، پاسخگویی سریع به شکایات مسافران نوروزی هم‌راستا و در تکمیل زنجیره نظارت‌های سازمانی و با هدف رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی و اطمینان‌بخشی نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران فعال است .

    |

    روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

    |

    نظرات کاربران