در حال بارگذاری ...
  • روند مطلوب پیشرفت در نصب سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه

    سیستم های ناوبری بعد از نصب نهایی برای راه اندازی نیاز به هماهنگی با بخش های مختلف از جمله هماهنگی با مرکز وارسی پروازی دارد و در این راستا با توجه به برنامه ریزی انجام شده با مرکز وارسی پروازی تا دو ماه آینده بعد از نصب نهایی دستگاه ، وارسی پروازی را انجام خواهیم داد تا سامانه DVORDME فرودگاه ارومیه کاملا عملیاتی شده و آماده سرویس دهی به پروازها است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از پیشرفت مطلوب پروژه نصب سامانه کمک ناوبری DVOR/DME در فرودگاه ارومیه و سبقت گرفتن آن از برنامه زمان بندی خبر داد .

    سیامک بهنام در بازدید از این پروژه گفت : پس از اجرای عملیات فوندانسیون توسط فرودگاه ، نصب کانترپوز سامانه شروع شده و ظرف شش هفته پیشرفت پروژه به ۸۰ درصد رسیده است که حدود دو هفته از برنامه زمان بندی جلوتر است . پس از اتمام نصب کانترپوز و عملیات نصب آنتن های سامانه و تجهیزات در داخل سایت آغاز خواهد شد که پس از تنظیم و راه اندازی سامانه (commissioning) ، آماده عملیات وارسی پروازی دستگاه خواهیم بود .

    وی اظهار امیدواری کرد : ظرف یک ماه آینده عملیات نصب و راه اندازی سامانه DVOR/DME فرودگاه ارومیه  به پایان خواهد رسید . سیستم های ناوبری بعد از نصب نهایی برای راه اندازی نیاز به هماهنگی با بخش های مختلف از جمله هماهنگی با مرکز وارسی پروازی دارد و در این راستا با توجه به برنامه ریزی انجام شده با مرکز وارسی پروازی تا دو ماه آینده بعد از نصب نهایی دستگاه ، وارسی پروازی را انجام خواهیم داد تا سامانه DVOR/DME فرودگاه ارومیه کاملا عملیاتی شده و آماده سرویس دهی به پروازها است . این سامانه در دو بخش مسیرهای هوایی و طرح تقرب فرودگاه ارومیه سرویس ناوبری هوائی ارائه می‌دهد .

    مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی در خصوص مزایای دستگاه DVOR/DME پیشرفته توضیح داد : با توجه روز بودن تکنولوژی این سامانه شاهد افزایش در شاخصه های ارائه سرویس ناوبری در بخش های دقت ، صحت ، پیوستگی در سرویس و قابلیت دسترسی در دو بخش مسیر های هوایی و طرح های تقرب فرودگاهی در ترمینال فرودگاه ارومیه خواهیم بود .

    بهنام گفت : با نصب این سامانه ، سامانه های کمک ناوبری فرودگاه ارومیه در وضعیت مطلوبی بوده و شاهد ارائه سرویس تقرب دقیق در این فرودگاه در سطح CAT1 با دقت و قابلیت اطمینان خواهیم بود .

    گفتنی است ؛ این اقدامات به همت متخصصان و کارشناسان اداره کل فرودگاه های آذربایجان غربی و اداره کل ارتباطات و ناوبری هوائی میسر شده است .




    مطالب مرتبط

    خلبانی یعنی عشق به پرواز در پهنه آسمان با استفاده از قوانین طبیعت برای رها شدن از بند زمین و رسیدن به این زیبایی بی‌نهایت و تفکر بیشتر در مخلوقات خداوند متعال است .

    |

    این سیستم سال ۱۳۸۵ نصب و عملیاتی شده و تاکنون با وجود تحریم‌های شرکت سازنده ، بخش عمده‌ای از تعمیرات آن با تکیه بر دانش و مهارت فنی متخصصان ATSEP اداره مهندسی الکترونیک فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران