در حال بارگذاری ...

برگزاری نشست مجازی همکاری های حمل ‌و نقل بین‌المللی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست مجازی همکاری های حمل‌ونقل بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور نمایندگان کشورهای عضو این اتحادیه و با مشارکت نمایندگان بخش‌های مختلف وزارت راه ‌و شهرسازی از جمله دفاتر تجاری‌سازی و امور تشکل ها و توسعه بین‌الملل ، سازمان بنادر و دریانوردی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، سازمان توسعه تجارت و وزارت نیرو به میزبانی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای برگزار شد .

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان با بیان این مطلب افزود : در این نشست ، پیرامون آخرین وضعیت مبادلات حمل‌ونقلی و تجاری با اعضای اتحادیه اوراسیا، ظرفیت ها و چالش‌های موجود و چگونگی ارتقای همکاری ها و پیشنهادهای اجرایی ، تبادل نظر شد .

هدایتی طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه همکاری‌ موثر در زمینه رفع موانع و محدودیت‌های حمل ‌و نقل بین اعضای اتحادیه امر زیربنایی لازم برای توسعه بازرگانی بوده که می‌تواند اعضای اتحادیه را برای رسیدن به اهداف تجاری یاری نماید، تاکید کرد : در موضوع ترانزیت و حمل ‌و نقل بین‌المللی جاده‌ای ، جمهوری اسلامی ایران دارای زیرساخت های مناسبی است که اتصال بین جنوب و شمال و مسیرهای شرق به غرب منطقه را به خوبی برقرار می‌کند که در کنار امنیت نسبی بی‌نظیر کشور ، این زیرساخت‌ها می‌تواند به خوبی اتصال حوزه اوراسیا را با بنادر و آب های آزاد کشور واقع در خلیج فارس و دریای عمان به صورت پایدار برقرار نماید.

وی حذف محدودیت گذربرگ تردد میان اعضا ، حذف عوارض ورود و تردد ناوگان در قلمروی کشورهای عضو و تسهیل شرایط صدور روادید برای فعالان بخش حمل ‌و نقل و رانندگان را سه گام اساسی و لازم برای توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا برشمرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی مراسمی سند نشست همکاری‌های مشترک حمل ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست ...

|

         

|

پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

|

نظرات کاربران