در حال بارگذاری ...
  • برپایی نمایشگاه دائمی صنعت ریلی کشور با هدف تبادل اطلاعات

    این نمایشگاه می‌تواند فضایی را فراهم کند تا تولیدکننده و مصرف‌کننده قطعات ، اطلاعات به هنگام در زمینه نرخ ارز ، مشکلات فنی و قیمت ردوبدل نمایند و در نهایت بتوانند در این بازار به تفاهم برسند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن با اشاره به اهمیت راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنعت ریلی در کشور ، گفت : این نمایشگاه می‌تواند محلی برای تبادل اطلاعات ، بررسی مشکلات فنی و تعیین قیمت باشد .

    نورالله بیرانوند ضمن برشمردن اهمیت راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنعت ریلی در توسعه شبکه ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور ، اظهار کرد : در هر نمایشگاهی یکسری دستاوردهای عام و یکسری دستاورد خاص وجود دارد . این نمایشگاه می‌تواند فضایی برای تبادل اطلاعات در حوزه ریلی باشد که طی آن، تعداد کثیری از شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات ریل به همراه شرکت‌های مشاور فنی و اقتصادی آن حضور خواهند داشت .

    بیرانوند با بیان اینکه نظام تدارکات و زنجیره تأمین قطعات و تجهیزات ، پیش‌ از این بیشتر به خرید خارجی متکی بوده و از نظم خوبی هم برخوردار نبوده‌ است ، افزود : این موضوع باعث شد تا این نمایشگاه راه‌اندازی شود و در مرحله نخست ، بستر لازم جهت تبادل اطلاعات بین این زیست‌بوم و این صنعت فراهم شود . این نمایشگاه می‌تواند فضایی را فراهم کند تا تولیدکننده و مصرف‌کننده قطعات ، اطلاعات به هنگام در زمینه نرخ ارز ، مشکلات فنی و قیمت ردوبدل نمایند و در نهایت بتوانند در این بازار به تفاهم برسند .

    وی تأکید کرد : البته شرکت راه‌آهن وظیفه رگلاتوری و تنظیم گری خودش را ایفا می‌کند و تلاش می‌نماید با ارائه بسته‌های مالی و اقتصادی ، مراکز تولیدی تخصصی را حمایت کند .

    بیرانوند به دیگر برنامه‌های شرکت راه‌آهن اشاره کرد و گفت : برنامه‌ای هم در بحث راه‌اندازی تست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که مکمل این نمایشگاه است ، در دست اقدام داریم . ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای نیز با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شده تا طی آن شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که در حوزه تحقیقات فنی هستند به این زنجیره بپیوندند .

     




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    نظرات کاربران