در حال بارگذاری ...

تحقق خودکفایی واقعی در صنعت ریلی با حمایت وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع

طی مذاکرات مفصل با معاونان وزارت دفاع در بخش‌های زیرساخت ، ناوگان ، علائم ، ارتباطات و سیگنالینگ بستر مهیایی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد که ما در اداره صنعت ریلی به اقتصاد پایدار می‌رساند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت : قطعا با حمایت وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع ، راه آهن به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی می‌رسد .

سعید رسولی در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی اظهار داشت : امروز ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط آهن اصلی داریم که با خطوط فرعی و مانوری به ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسد . ۲۶ هزار دستگاه انواع واگن باری در کشور موجود است و ۱۷ هزار دستگاه واگن مسافری و ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو در ناوگان داریم . شبکه مویرگی ریلی کامل نیست و مراکز بار کمتر به شبکه ریلی متصل هستند و اگر بخواهیم به هدف قانونگذار و جایگاه مطلوب ریلی برسیم کار زیادی داریم .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت : ما در نشست‌های بین المللی می‌گوییم که راه‌آهن ایران مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و شخص اول نظام و کشور است . ایشان در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم تاکیدات زیادی در مورد حمل و نقل ریلی دارند . اگر بخواهیم طبق بند ۲۴ مزیت رقابتی برای ریل ایجاد کنیم، باید راه‌آهن موجود را از نظر اقتصادی پایدار کنیم. وزیر راه و شهرسازی هم در اولین تاکیدات خود به اینجانب خواستند صنعت ریلی از جهت استفاده از توان داخل و خودکفایی تقویت شود .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت : فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی از جهت منابع مالی و صنعتی در کشور وجود دارد . وضعیت ما طوری نیست که با یک تحریم و تهدید زمین‌گیر شویم .

رسولی با اشاره به همکاری با وزارت دفاع بیان کرد : طی مذاکرات مفصل با معاونان وزارت دفاع در بخش‌های زیرساخت ، ناوگان ، علائم ، ارتباطات و سیگنالینگ بستر مهیایی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد که ما در اداره صنعت ریلی به اقتصاد پایدار می‌رساند . همچنین امروز از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که بیش از ۴ هزار قطعه ناوگان که تولید داخل هستند معرفی می‌شود و قطعاتی از ناوگان که وارداتی هستند نیز معرفی می‌شوند تا شرکت‌های دانش بنیان با آنها آشنا شده و برای تولید داخل آن اقدام کنند .

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد : امروز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در دل کارخانجات بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در تهران افتتاح شد که قطعات داخلی و همچنین قطعات وارداتی ناوگان در آن برای متقاضیان در معرض دید قرار گرفته است . قطعا با حمایت‌های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید . صنایع دفاعی کشور ظرفیت بالایی دارد و ما می‌توانیم در بازار و منطقه حضور مؤثر داشته باشیم .




مطالب مرتبط

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|

درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

|

خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد .

|

نظرات کاربران