در حال بارگذاری ...
  • رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات در محور اصفهان - چادگان

    پس از تکمیل عملیات شانه‌سازی ، مراحل نصب و تکمیل علایم ایمنی افقی و عمودی ، خط‌کشی ترافیکی و نصب نیوجرسی (بلوک‌های بتنی) در قسمت رفوژ میانی ، به عنوان یک اولویت کاری ، انجام می‌شود .  

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در راستای ایمن سازی مسیر ، رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات محور اصفهان - چادگان ، آسفالت گرم بخشی از این محور انجام شد .

    شهرام عباسی سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه ها راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه تکمیل باند دوم جاده اصفهان - چادگان یکی از اولویت‌های این اداره کل محسوب می شود گفت : به دلیل موقعیت خاص و تردد زیاد در این محور تسریع در اجرای آسفالت گرم آن در دستور کار قرار گرفته است .   

    وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرستان چادگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی وداشتن پتانسیل‌های گردشگری مورد توجه قرار دارد عنوان کرد : اجرای عملیات آسفالت‌ریزی محور اصفهان - چادگان با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان ، ایمن‌سازی مسیر ، رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات محور با سرعت انجام پذیرفته است .   

    سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه ها مقطع اصلی اجرای پروژه را باند دوم به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر بیان کرد و گفت : طبق تعریف قرارداد نقطه شروع از حدود ۷ کیلومتری دهکده چادگان به طرف اصفهان است . کل پروژه ۷ هزار و ۵۰۰ متر است . که جهت پنج کیلومتر باقی مانده ، در حال حاضرمراحل برآورد تکمیل راه و ابنیه فنی به مبلغ حدود ۸.۳ میلیارد تومان در قالب فرم ۱ (تامین اعتبار) تهیه شده است .   

    عباسی با بیان اینکه مراحل انجام آسفالت دو لایه در شهریور‌ماه سال‌جاری اتمام یافته است . گفت مراحل شانه‌سازی شامل تهیه مصالح و اجرای کار در حال انجام است .

    وی در پایان تصریح کرد ؛ پس از تکمیل عملیات شانه‌سازی ، مراحل نصب و تکمیل علایم ایمنی افقی و عمودی ، خط‌کشی ترافیکی و نصب نیوجرسی (بلوک‌های بتنی) در قسمت رفوژ میانی ، به عنوان یک اولویت کاری ، انجام می‌شود .  




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر در چند نقطه از آزادراه از جمله محدوده پایانه شهید کلانتری ، گلشهر ، پل حصارک این عملیات به طول یک و نیم کیلومتر اجرا شده که تلاش خواهیم کرد تا محدوده‌های پل فردیس ، پل هشتگرد و عوارضی قدیم حصارک را با نصب حفاظ میانی ایمن سازی کنیم .

    |

    این عملیات به صورت پیمانی انجام می شود .

    |

    یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

    |

    بحث آماده‌سازی حداکثری جاده‌ها ، برای تردد حداکثری در راه‌ها با هدف داشتن حداقل تصادفات از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در اجرای طرح نوروزی است .

    |

    در محورهای استان همدان ۵۲ نقطه حادثه‌خیز مصوب شناسایی شده است و این اداره کل در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت نسبت به رفع تمامی این نقاط اقدام خواهد کرد .

    |

    نظرات کاربران