در حال بارگذاری ...

ضرورت همکاری هر چه بیشتر وزارت صمت در تأمین لاستیک ناوگان جاده ای

دو سامانه برای صدور حواله لاستیک وجود دارد که یک سامانه برای ارائه لاستیک با ارز یارانه‌ای است که در اختیار ما است و سامانه دیگر هم برای ارائه لاستیک با ارز نیمایی است که در اختیار وزارت صمت است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ضرورت دارد وزارت صمت در تأمین لاستیک همکاری بیشتری کند ، گفت : در حال حاضر فقط ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه راهداری موجود است که آن هم متنوع و مطابق نیاز راننده نیست .

داریوش باقرجوان درباره توزیع لاستیک اظهار داشت : ما فقط صادرکننده حواله هستیم که حواله لاستیک را برای راننده‌ها صادر می‌کنیم . در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در گمرکات مانده است که تا یک شهریور ۹۹ وارد و اظهار شده‌اند که متعلق به واردکننده است و وزارت صمت باید این لاستیک‌ها داخل سامانه حواله لاستیک قرار بدهد تا ما حواله آن را صادر کنیم .

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد : در حال حاضر حدود ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه داریم که با مراجعه راننده حواله آن را صادر می‌کنیم البته سبد لاستیک ما تکمیل نیست به عنوان مثال سایز ۱۲ـ‌۲۴  کم داریم که وزارت صمت باید هر چه سریع‌تر تکمیل کند .

باقرجوان گفت : از ابتدای فعالیت سامانه ۳ میلیون و ۸۰ هزار حلقه حواله صادر کرده‌ایم و حدود ۲۷۰ هزار حلقه در سامانه داریم که البته این رقم به دلیل ترخیص‌ها کم و زیاد می‌شود اما به هر حال در تأمین لاستیک مشکل داریم و برای تأمین لاستیک به تعداد مورد نیاز راننده و سایزهای مورد نیاز مشکلاتی وجود دارد و ضرورت دارد وزارت صمت درا ین باره همکاری کند.

وی ادامه داد : ما در سازمان راهداری فقط هماهنگ‌کننده برای صدور حواله هستیم . دو سامانه برای صدور حواله لاستیک وجود دارد که یک سامانه برای ارائه لاستیک با ارز یارانه‌ای است که در اختیار ما است و سامانه دیگر هم برای ارائه لاستیک با ارز نیمایی است که در اختیار وزارت صمت است . قیمت در سامانه مناسب است اما همه نیاز بازار را تأمین نمی‌کند و از وزارت صمت خواهش می‌کنیم آن ۳۰۰ هزار حلقه مانده در گمرکات را هم آزاد کند .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

با توجه به شرایط آب و هوایی و تراکم در سطح محورهای مواصلاتی کشور در ایام نوروز ، انتظار می‌رود رانندگان وسایل نقلیه سنگین در صورت ضرورت توقف در حاشیه راه‌ها، نسبت به رعایت مسائل ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ورزند .

|

نظرات کاربران