طراحی و ساخت جرثقیل پانل گذاری ریلی و استفاده از آن در راه آهن میانه - اردبیل
صرفه جویی ساخت هر دستگاه جرثقیل پانل گذاری ریلی حدود یک میلیون یورو است که در شرایط فعلی از منظر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بسیار حایز اهمیت است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ساخت روسازی راه آهن خبر داد : برای اولین بار در کشور به منظور افزایش کیفیت روسازی و سرعت ریل گذاری در پروژه های راه آهن ، طراحی و ساخت چرثقیل پانل گذاری ریلی در داخل کشور محقق و در راه آهن میانه - اردبیل به کار گرفته شد .
مهدی صیدگر ضمن اعلام این خبر گفت : برای اولین بار در کشور در راه آهن میانه - اردبیل نخستین چرثقیل پانل گذاری ریلی طراحی و ساخته شد .
وی اجرای مکانیزه روسازی خطوط راه آهن را موجب افزایش چشمگیر کیفیت روسازی خط و افزایش سرعت ریل گذاری دانست و افزود : به منظور استفاده حداکثری از توان مهندسی و تولیدی داخل کشور در سال جهش تولید این اقدام با همکاری یک شرکت دانش بنیان و شرکت جنرال مکانیک به عنوان پیمانکار پروژه در راه آهن میانه - اردبیل محقق شد .
صیدگر از بهره برداری آزمایشی این جرثقیل خبر داد و اظهار داشت : عملکرد این جرثقیل نشان دهنده دقت و قابلیت اعتماد بیشتر این دستگاه نسبت به نمونه خارجی آن است . در فرآیند بهره برداری اولیه نقاط ضعف احتمالی دستگاه به دقت بررسی و اصلاحات لازم به منظور افزایش سرعت و کارایی انجام شد .
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن صرفه جویی در هزینه ها را از دیگر مزایای استفاده از این جرثقیل ذکر کرد و افزود : صرفه جویی ساخت هر دستگاه جرثقیل پانل گذاری ریلی حدود یک میلیون یورو است که در شرایط فعلی از منظر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بسیار حایز اهمیت است .
صیدگر از طراحی و ساخت یک دستگاه کشنده ریلی - جاده ای در داخل کشور خبر داد و اعلام داشت : این دستگاه با هدف سیر عملیاتی ماشین آلات مکانیزه در طول خط طراحی و ساخته شده است که ضمن صرفه جویی ارزی حدود ۵۰۰ هزار یورو ، اجرای فرآیند ریل گذاری مکانیزه و عملیات تکمیلی روسازی را تسهیل می کند . این دستگاه برای اولین بر در فرآیند اجرایی خطوط جدید الااحداث به کار گرفته شده است .