در حال بارگذاری ...
  • طراحی و ساخت جرثقیل پانل گذاری ریلی و استفاده از آن در راه آهن میانه - اردبیل

    صرفه جویی ساخت هر دستگاه جرثقیل پانل گذاری ریلی حدود یک میلیون یورو است که در شرایط فعلی از منظر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بسیار حایز اهمیت است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ساخت روسازی راه آهن خبر داد : برای اولین بار در کشور به منظور افزایش کیفیت روسازی و سرعت ریل گذاری در پروژه های راه آهن ، طراحی و ساخت چرثقیل پانل گذاری ریلی در داخل کشور محقق و در راه آهن میانه - اردبیل به کار گرفته شد .

    مهدی صیدگر ضمن اعلام این خبر گفت : برای اولین بار در کشور در راه آهن میانه - اردبیل نخستین چرثقیل پانل گذاری ریلی طراحی و ساخته شد .

    وی اجرای مکانیزه روسازی خطوط راه آهن را موجب افزایش چشمگیر کیفیت روسازی خط و افزایش سرعت ریل گذاری دانست و افزود : به منظور استفاده حداکثری از توان مهندسی و تولیدی داخل کشور در سال جهش تولید این اقدام با همکاری یک شرکت دانش بنیان و شرکت جنرال مکانیک به عنوان پیمانکار پروژه در راه آهن میانه - اردبیل محقق شد . 

    صیدگر از بهره برداری آزمایشی این جرثقیل خبر داد و اظهار داشت : عملکرد این جرثقیل نشان دهنده دقت و قابلیت اعتماد بیشتر این دستگاه نسبت به نمونه خارجی آن است . در فرآیند بهره برداری اولیه نقاط ضعف احتمالی دستگاه به دقت بررسی و اصلاحات لازم به منظور افزایش سرعت و کارایی انجام شد .

    مدیرکل ساخت روسازی راه آهن صرفه جویی در هزینه ها را از دیگر مزایای استفاده از این جرثقیل ذکر کرد و افزود : صرفه جویی ساخت هر دستگاه جرثقیل پانل گذاری ریلی حدود یک میلیون یورو است که در شرایط فعلی از منظر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بسیار حایز اهمیت است .

    صیدگر از طراحی و ساخت یک دستگاه کشنده ریلی - جاده ای در داخل کشور خبر داد و اعلام داشت : این دستگاه با هدف سیر عملیاتی ماشین آلات مکانیزه در طول خط طراحی و ساخته شده است که ضمن صرفه جویی ارزی حدود ۵۰۰ هزار یورو ، اجرای فرآیند ریل گذاری مکانیزه و عملیات تکمیلی روسازی را تسهیل می کند . این دستگاه برای اولین بر در فرآیند اجرایی خطوط جدید الااحداث به کار گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    عمده‌ترین تجهیزات روسازی شامل ریل ، سوزن ، تراورس ، ادوات پابند و سیستم انتقال بر مبنای استانداردهای بین‌المللی تامین شده است و تمام ادواتی که تاکنون وارداتی بود با بهره از توان و تخصص مهندسان داخلی منطبق برآخرین تکنولوژی‌های روز بومی سازی شده است .

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران