در حال بارگذاری ...
  • تشدید نظارت بر اجرای صحیح و دقیق پروتکل‌های بهداشتی در صنعت هوانوردی

    بر اساس شیوه نامه‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری که منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و توصیه و مصوبات ستاد ملی کرونا تدوین و ابلاغ شده‌اند، فرودگاه‌ها، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر ضرورت ضدعفونی مستمر زیرساخت‌ها و هواپیماها ، ملزم هستند از ارائه خدمات به افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ یا افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بازرسان سازمان هواپیمایی به منظور نظارت بر اجرای صحیح و دقیق پروتکل‌های بهداشتی ، به طور سرزده از فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بازدید کردند .

    بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به صورت سرزده از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد ، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این فرودگاه ، پرواز مسیر تهران - کیش ، زیرساخت‌های فرودگاه کیش و پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه بازرسی به عمل آوردند .

    بازرسان سازمان ضمن حضور در مسیرهای پروازی ، نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده را در تمام مراحل سفر از ورود مسافران  به فرودگاه مبداء ، ارائه خدمات داخل ترمینال ، سوار شدن به هواپیما ، داخل هواپیما ، نظارت بر سوار و پیاده شدن مسافران ، روشن بودن سیستم‌های تهویه تا حضور مسافران در فرودگاه مقصد و دریافت جامدان را مورد بررسی قرار داده و گزارشات لازم را جهت اتخاذ تصمیم و اقدامات تشویقی و تنبیهی تهیه کردند .

    در جریان این بازرسی‌ها مواردی از جمله اتخاذ تمهیدات لازم جهت الزام مسافران به استفاده از ماسک ، غربالگری مسافران در مبادی ورودی فرودگاه‌ها با استفاده از تجهیزات و روش‌های مطمئن ، نصب و پیاده‌سازی نشانه‌گذاری رعایت فاصله اجتماعی در ترمینال‌ها ، ارائه تجهیزات حفاظت فردی به پرسنل فرودگاه‌ها ، خدمات فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی ، کیفیت و تعدد دفعات انجام عملیات ضدعفونی در بخش‌های مختلف هواپیما ، تعیین محل مشخص جهت قرنطینه هواپیماهای حامل افراد مشکوک ، حضور مقامات بهداشت و اورژانس جهت بررسی وضعیت مسافران و افراد مشکوک ، آشنایی پرسنل شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه به مقررات سازمان و شرح وظایف خود بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان و مصوبات ستاد ملی کرونا ، نظارت بر نحوه پیاده و سوار شدن مسافران و رعایت فاصله اجتماعی، خالی نگه داشتن دو ردیف آخر صندلی مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان ، نصب علائم هشدار دهنده و آموزش در اماکن فرودگاهی و روشن بودن سیستم‌های تهویه هواپیما در تمام مراحلی که مسافر در هواپیما حضور دارد ، مورد توجه قرار گرفت .

    لازم به ذکر است بر اساس شیوه نامه‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری که منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و توصیه و مصوبات ستاد ملی کرونا تدوین و ابلاغ شده‌اند ، فرودگاه‌ها ، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر ضرورت ضدعفونی مستمر زیرساخت‌ها و هواپیماها ، ملزم هستند از ارائه خدمات به افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ یا افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ، خودداری کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم سالروز ورود امام خمینی به کشور در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

    |

    پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

    |

    نظرات کاربران