در حال بارگذاری ...
  • آموزش مجازی ۱۵۰۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان سیستان و بلوچستان

    در حال حاضر ۲ مرکز آموزش تخصصی رانندگان در حوزه تحت پوشش این اداره کل در شهرستان های زاهدان و خاش مشغول به فعالیت هستند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت : هزار و ۵۰۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای بار و مسافر این استان در ۶ ماه نخست سال جاری آموزش های تخصصی را به صورت مجازی فرا گرفتند .

    تیمور باقری با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره آموزشی تخصصی رانندگان از روش حضوری به مجازی مورد توجه قرار گرفته است ، افزود : در این دوره‌های آموزشی عناوینی نظیر بدو خدمت باری و مسافری و حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک و همچنین بارهای ترافیکی به رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای استان ارائه و برای رانندگان گواهی نامه صادر می شود . در حال حاضر ۲ مرکز آموزش تخصصی رانندگان در حوزه تحت پوشش این اداره کل در شهرستان های زاهدان و خاش مشغول به فعالیت هستند .

    معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان باز آموزی دانش حرفه ای و به روز کردن اطلاعات رانندگان و همچنین آماده نمودن رانندگان جدید از نظر علمی را از اهداف برگزاری دوره های تخصصی عنوان کرد . این اداره کل با تمرکز بر مقوله آموزش رانندگان و سایر بخش های مرتبط جاده توانسته است فرهنگ رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در طی چند سال اخیر ارتقاء دهد .

    گفتنی است درحال حاضر ۶ هزار و ۸۱۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بار و ۲ هزار و ۶۶۰ دستگاه ناوگان مسافری از قبیل اتوبوس ، مینی بوس و سواری در سیستان و بلوچستان فعال بوده و تعداد ۹ هزار و ۴۰۲ راننده در بخش باری و ۳ هزار و ۲۸۹ راننده در حوزه مسافر در حال ارائه خدمات به هموطنان هستند .




    مطالب مرتبط

    از این تعداد ناوگان بازدید شده ، یک هزار و ۶ دستگاه ناوگان اتوبوسی ، ۶۰۲ دستگاه ناوگان باری و ۱۹۶ دستگاه مربوط به سواری برون شهری بوده است .

    |

    نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

    |

    با توجه به آمار ارائه شده در ۸ ماه گذشته از سال جاری بیش از ۹۰۱ هزار نفر مسافر از این پایانه تردد کرده اند که همچون ادوار گذشته تردد مسافرین ایرانی نسبت به خارجی بیشتر بوده و باعث افزایش ۲۹ درصدی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است .

    |

    هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

    |

    ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

    |

    نظرات کاربران