در حال بارگذاری ...

روند رضایت بخش اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای در بندر چابهار

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : روند اجرای پروژه های عمرانی در بندر چابهار با وجود تحریم و شیوع ویروس کرونا ؛ رضایت بخش است .

محمدرضا الهیار در بازدید از بندر چابهار و پروژه های عمرانی در دست اجرا ، تصریح کرد : به رغم شیوع ویروس کرونا و وزش بادهای موسمی ، برخی از پروژه های بندر چابهار از جمله احداث برج کنترل ترافیک دریایی ، خدمات نگهداری و تعمیر ماشین آلات خشکی ، خدمات نگهداری و تعمیر تجهیزات دریایی و پوشش رادیویی سواحل مکران ، از برنامه زمان بندی جلوتر هستند .

وی درباره موج شکن های چندمنظوره مردمی جد ، بیردف و گوردیم در سواحل سیستان و بلوچستان ، افزود : این موج شکن ها در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی وباهدف ایجاد اشتغال ، توزیع یکنواخت جمعیت و پدافند غیرعامل در نوار ساحلی ، توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده است .

معاون مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت این موج شکن ها ، تصریح کرد : موج شکن ها بر اساس تصمیم دولت ، جهت بهره گیری کاربری شیلاتی و صیادی و افزایش اشتغال ساکنان بومی ، توسعه منطقه و انتفاع مردمی به سازمان شیلات واگذار شد .




مطالب مرتبط

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با جمعی از فعالان اقتصادی حوزه سواحل مکران مقیم کشور عمان دیدار کرد .

|

در سواحل مکران ۶۱ سازه دریایی ، شامل ۵ سازه بنادر تجاری ، ۳۱ بندر صیادی ، ۷ بندر صنعتی ، ۸ بندر نظامی ، ۷ سازه تأسیساتی ، ۲ مجموعه گردشگری و ۱ مجموعه نفتی وجود دارد .

|

سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون در نوار ساحلی جنوبی و سواحل مکران بیش از ۴۴هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال و ۱۹۵ میلیون یورو از محل منابع داخلی خود سرمایه‌گذاری کرده است .

|

نظرات کاربران