در حال بارگذاری ...
  • نظارت ۲۴ ساعته مسئولان اپرون فرودگاه ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی

    امروز در تمام فرودگاه های تحت پوشش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران این خدمات منطبق با استانداردهای بین المللی توسط متخصصان داخلی ارایه می شود و شرایط پایداری را جهت ایمنی سفرهای هوایی و رضایت خاطر هموطنانمان فراهم کرده ایم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، آتش نشانی و نجات هواپیمایی یک حرفه با شرایط خاص است و اگر این خدمت در زمان سانحه دیرتر از سه دقیقه ارایه شود ، جان سرنشینان به طور جدی در معرض خطر قرار می گیرد .

    حمید حاجی بیگی ، مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با اشاره به نام گذاری هفتم مهر به نام آتش نشانی و ایمنی بر حساسیت حرفه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما تاکید کرد . سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) برای این حرفه قوانین و استانداردهای الزامی و سختگیرانه ای تنظیم کرده و تنها به فرودگاه هایی اجازه عملیات نشست و برخاست هواپیماها را می دهد که قادر به رعایت این قوانین و استانداردها باشند . 

    وی اظهار داشت : از مهمترین این قوانین می توان به طبقه بندی آتش نشانی و نجات (Category RFF) اشاره کرد که طبق این قانون الزام آور ، ICAO برای هر هواپیما بر اساس طول و عرض بدنه آن یک سطح حداقلی آتش نشانی و نجات تعریف می کند و هواپیما تنها در فرودگاه هایی اجازه نشست و برخاست دارد که دارای این سطح آتش نشانی و نجات باشند . برای هر کدام از سطوح ، تجهیزات خاصی تعریف و به تفصیل استانداردهایی تعیین کرده است . این استانداردها تا حدی دقیق هستند که در آنها حتی به درجه حرارت محل استقرار خودروها یا ابعاد درهای محل نیز اشاره شده است .

    وی با بیان اینکه ICAO برای نیروی انسانی شاغل در این حرفه نیز آموزش های خاصی را الزام کرده است ، گفت : شاغلان این حرفه باید در تمام طول خدمت از مهارت لازم برخوردار باشند و بر اساس استانداردهای آمادگی جسمانی تعریف شده ، بتوانند در کمترین زمان ممکن با استفاده کامل از تجهیزات به اطفای حریق هواپیما و نجات سرنشینان بپردازند . حداکثر فرصتی که برای ارایه این خدمت داریم سه دقیقه است و در صورتی که زمان از دست برود، جان سرنشینان به طور جدی در معرض خطر خواهد بود .

    مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما تاکید کرد : امروز در تمام فرودگاه های تحت پوشش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران این خدمات منطبق با استانداردهای بین المللی توسط متخصصان داخلی ارایه می شود و شرایط پایداری را جهت ایمنی سفرهای هوایی و رضایت خاطر هموطنانمان فراهم کرده ایم .

    وی همچنین با اشاره به ثبت کد ۷۲ با عنوان گواهینامه رانندگی ویژه خودروهای آتش نشانی فرودگاهی در سیستم راهنمایی و رانندگی گفت : این اقدام گامی بلند در راستای توانمندسازی نیروی انسانی اداره های آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما بوده است . امروز کارکنان آتش نشانی شاغل در اغلب فرودگاه های کشور ، دارای گواهینامه مجاز و قانونی و با توانمندی کامل در اپراتوری خودروهای آتش نشانی فرودگاهی هستند .

    مدیریت اپرون و پیشگیری از ویروس کرونا

    حاجی بیگی همچنین با بیان اینکه از زمان ورود مسافران و بار آنها به Airside رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ جان هموطنان با نظارت دقیق مسئول اپرون انجام شده است ، عنوان می کند : مسئولان اپرون فرودگاه ها به صورت ۲۴ ساعته نظارت بر رعایت مفاد CAD1900 سازمان هواپیمایی کشوری و رعایت آن توسط شرکت ­های هواپیمایی و هندلینگ را بر عهده داشته که خوشبختانه بازخورد بسیار خوبی داشته است . 




    مطالب مرتبط

    هدایت زمینی ۲۰۰ پرواز در روز شهادت امام رضا(ع) نیز توسط پرسنل اداره آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما فرودگاه مشهد کاری بس سنگین بود که با همت آن‌ها به‌خوبی و بدون نقص انجام شد .

    |

    نظرات کاربران