در حال بارگذاری ...
  • بررسی آخرین وضعیت همکاری میان دو شرکت راه آهن و ایران خودرو

    خانواده بزرگراه آهن در سال جهش تولید و با هدف قطع وابستگی صنعت ریلی کشور به خارج و همچنین با همکاری عموم صنعتگران و شرکت های دانش بنیان ، زمینه را برای داخلی سازی قطعات و تجهیزات ریلی فراهم کرده و بدین منظور سامانه جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی را ایجاد کرده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیران عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ایران خودرو در جلسه ای که در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد آخرین وضعیت همکاری بین دو شرکت و استفاده حداکثری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی را بررسی کردند .

    سعید رسولی در این جلسه گفت : بسیار خوشحال هستم که با مجموعه عظیم ایران خودرو تعامل و همکاری داریم و فرصت های زیادی برای هم افزایی و همکاری وجود دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی مرکز جهادی پیشرفت در ساختمان شهدای راه آهن گفت : هم اکنون ۱۷۳ مسئله و موضوع را شناسایی کردیم و از این بین ۳۳ کارگروه راه اندازی کردیم تا موضوعات و مسائل فنی بررسی ، آسیب شناسی و موانع با ارائه راهکارهای عملیاتی رفع شود .

    مدیرعامل راه آهن گفت : خانواده بزرگراه آهن در سال جهش تولید و با هدف قطع وابستگی صنعت ریلی کشور به خارج و همچنین با همکاری عموم صنعتگران و شرکت های دانش بنیان ، زمینه را برای داخلی سازی قطعات و تجهیزات ریلی فراهم کرده و بدین منظور سامانه جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی را ایجاد کرده است . در این سامانه مشخصات تمامی قطعاتی که در داخل کشور توسط تولیدکننده داخلی تولید می شود بارگزاری شده است تا مصرف کنندگان را به تولید کنندگان وصل کنیم .

    وی یادآور شد : به زودی نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در تهران واقع در کارخانجات تعمیرات و بازسازی راه آهن افتتاح خواهد شد .

    فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شرکت راه آهن گفت : امروز بسیار خوشحال هستم که در جمع شما هستم و زمینه های زیادی برای همکاری بین دو شرکت وجود دارد . در کنار هم تمام تلاش خود را به کار می بریم تا هر دو مجموعه از ظرفیت همدیگر استفاده حداکثری داشته باشند .

    در این جلسه آخرین وضعیت قرارداد همکاری بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ایران خودرو که بهمن ماه سال گذشته به امضا رسیده بود بررسی شد .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    نظرات کاربران