در حال بارگذاری ...
  • توقف و قلع و قمع ۳۶۴ مورد ساخت و ساز و تجاوز به حریم راه در جاده های استان اردبیل

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت : ۳۶۴ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی ، توقف و قلع و قمع شد .

    علی صبحی در بازدید از محور کیوی - خلخال گفت : از این میزان ۱۷۲ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسایی ، به ۱۵۷ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۳۵ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی در ۶ ماه گذشته قلع و قمع شده است . در مدت یاد شده ۳۰۴ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه توسط گشت‌های راهداری شناسایی ، برخورد و قلع و قمع شد .

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و بر برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد .

    صبحی تعریض پیچ شرفه ، احداث رمپ‌های تقاطع مشیران ، اجرای سیستم‌های روشنایی سه راهی سیاب ، پل توسانلو و سه راهی مشیران را از دیگر اقدامات راهداران در حوزه نگهداری ابنیه فنی ، ۱۸۰ کیلومتر اصلاح و بازسازی کانال‌های طرفین راه ، تعمیرات ۱۶۲ دستگاه ابنیه فنی تنقیه و لایروبی ، بیش از ۲۴۹ هزار مترمربع لکه گیری و رفع چاله‌های محورها ، بیش از ۵ هزارمتر مکعب زهکشی و دریواسیون پل‌های بزرگ، ۵ هزارو ۶۲۵ مترمکعب شن ریزی راه‌های شنی و شانه راه‌ها و هم چنین ۶۱ هزار متر طول درزگیری راه‌های آسفالته را از دیگر اقدامات راهداران دیار سبلان درمدت یاد شده برشمرد .




    مطالب مرتبط

    افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند ، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند ، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود .

    |

    مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نقش موثری در کیفیت‌بخشی و ارتقاء بهره‌وری دارد .

    |

    این اداره کل تلاش دارد مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ، دوربرگردان تقاطع میمون‌دره را که در این محور واقع شده در دستور کار قرار دهد . بر این اساس پس از مطالعات و بررسی شرایط لازم ، تعریض محور به طول ۴.۵ کیلومتر در حال انجام است .

    |

    فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها ، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آنها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه ...

    |

    تمامی محورها تحت نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های استان که بسیار ذی قیمتی است را حفظ کرده چون در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است . یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان تعریف شده کریدور است که از سیرجان به بندرعباس به‌سمت سیرجان - شهربابک ...

    |

    نظرات کاربران