در حال بارگذاری ...
  • تشویق بخش غیر دولتی به سرمایه‌گذاری در توسعه حمل و نقل ریلی استان یزد

    امن بودن و کاهش خطرات احتمالی در راه آهن در مقایسه با تلفات جاده ای ، کاهش آلایندگی های زیست محیطی ، صرفه اقتصادی در حمل و نقل و .... در مقایسه با سایر بخش های حمل نقلی؛ نشان از سودمندی راه آهن در اقتصاد کلان کشور است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مراسم تفاهم نامه حمایت از ایجاد و توسعه زمینه‌های مشارکت و سرمایه‎گذاری طرح‌های ریلی با حضور سعید رسولی ، مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و محمد علی طالبی ، استاندار یزد در محل استانداری یزد برگزار شد .

    سعید رسولی ، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در  مراسم عقد تفاهم نامه این شرکت با محمد علی طالبی ، استاندار یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : برنامه های آتی توسعه راه آهن با وجود شرایط سخت تحریمی و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا که تمام دنیا را درگیر کرده است ، به قوت خود پیش می رود و با قاطعیت اعلام می کنم در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به سال جهش تولید نامگذاری شد در همه بخش های راه و شهرسازی نشاط و توسعه وجود دارد .

    رسولی گفت : در حوزه حمل و نقل ریلی ، اقدامات خوبی در دست انجام است که به زودی و تا پایان این دولت، اخبار خوبی از افتتاح خطوط ریلی و توسعه شبکه و ظرفیت ناوگان ریلی را شاهد خواهیم بود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان ریلی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته که مزین به نام رونق تولید بود و در راستای حمایت از تولید داخل، ۸۷۷ دستگاه انواع ناوگان ریلی در کارخانجات داخلی تولید و به شبکه ریلی ملحق شد . امسال هم و در ۵ مرحله تا مرداد ماه، مجموعا ۳۲۹ دستگاه تولید شده که در سیر قرار گرفته است و در مرحله ششم هم به زودی بهره برداری دیگری را شاهد هستیم .

    رسولی به جایگاه ویژه راه آهن یزد در حمل و نقلی ریلی کشور اشاره کرد و بیان داشت: ما باید بیشتر از همیشه به فکر افزایش ظرفیت در این ناحیه باشیم و از حداکثر ظرفیت های موجود برای توسعه راه آهن یزد استفاده کنیم .

    مدیرعامل راه آهن به جلسه دیروز با معاون سازمان برنامه و بودجه و در خواستی مبنی بر تأمین اعتبارات لازم برای اتمام طرح های در دست اجرای راه آهن اشاره کرد و افزود : باید در یک اقدام جهادی، برای اتصال مراکز بار به شبکه ریلی کشور اقدامات لازم را انجام دهیم و این امر نیازمند مشارکت تمام دستگاه های ذیربط است .

    وی به نقش مؤثر راه آهن در رونق و توسعه کشور اشاره کرد و گفت: مطمئناً اختصاص بودجه به راه آهن در قالب طرح های انتفاعی قرار می گیرد و باید منفعت و سود آن را در خزانه کشور و اقتصاد کشور جستجو کرد . امن بودن و کاهش خطرات احتمالی در راه آهن در مقایسه با تلفات جاده ای ، کاهش آلایندگی های زیست محیطی ، صرفه اقتصادی در حمل و نقل و .... در مقایسه با سایر بخش های حمل نقلی ؛ نشان از سودمندی راه آهن در اقتصاد کلان کشور است .

    معاون وزارت راه و شهرسازی سرمایه گذاری در پروژه های ریلی منطقه یزد را یکی از اولویت های راه آهن در مسیر توسعه ناوگان و خطوط ریلی عنوان کرد و گفت : سرمایه گذاری در حوزه ریلی در سال های اخیر بسیار جذاب شده است و غیر از قراردادهای شرکت های واگن ساز بیش از ۸۰۰۰ تقاضای سرمایه گذاری دیگر نیز در این حوزه داریم که به صورت خصوصی و به صورت سرمایه گذاری خارج از مجموعه دولتی به ما تحویل داده شده است که در دست بررسی قرار دارد .

    وی ادامه داد : سرمایه گذاری که وارد حوزه واگن سازی می شود ، الزاما نباید افق کوتاه مدت برای خود در نظر بگیرد، بلکه باید به یک برنامه بلند مدت برای رشد در این حوزه فکر کند و ما هم در مجموعه راه آهن از توسعه طرح های واگن سازی استقبال می کنیم .

    رسولی به توسعه ناوگان و کارخانه واگن سازی یزد که توسط استاندار مطرح شد اشاره کرد و گفت : سرمایه گذاری در پروژه های ریلی همواره مورد توجه ما و برای کشور نیز حائز منفعت بسیاری بوده است. شرکت راه آهن نیز با تمام توان خود از فعالیت بخش خصوصی در توسعه ناوگان و زیرساخت های ریلی استقبال می کند و با تمام توان خود در کنار آنها است .

    گفتنی است در این تفاهم نامه که میان مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استاندار یزد منعقد شد ؛ تشویق بخش غیر دولتی به سرمایه گذاری در توسعه حمل و نقل ریلی استانی از طریق توسعه و احداث خطوط حومه ای ، مشارکت در توسعه خدمات ایستگاهی T.O.D، حفاظت از محیط زیست ، کاهش شدت مصرف سوخت و آلایندگی هوا و... که به عنوان اهداف مهم در این تفاهم نامه درج شده است به امضای طرفین رسید .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    با توجه به اینکه میزان ترددها در کل کشور منفی اما در استان یزد مثبت بوده و یزد به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری از سوی هم‌وطنان انتخاب شده‌ است ، امید داریم این روند کاهش تصادفات همچنان ادامه داشته‌ باشد تا روزی که با تلاش همه خدمتگزاران به این مردم ، آمار فوت در شبکه‌های ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    نظرات کاربران