در حال بارگذاری ...
  • ورود ۳۲۹ دستگاه واگن به شبکه ریلی کشور از ابتدای سال جاری تا کنون

    نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور است و تلاش ما در این مدت کشف استعدادها ، کمک به قرار گرفتن افراد در جایگاه منطقی خود و استفاده از ظرفیت آنان بوده است . باید در سراسر شبکه ریلی فرصت ها و استعدادهای نیروی انسانی ، شناسایی شده و مهارت های آنها ارتقا یابد و در بانک مدیران آینده و کارشناسان کلیدی راه آهن قرار گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن گفت : نیروی انسانی بزرگترین سرمایه است و تلاش ما کشف استعدادها ، کمک به قرار گرفتن افراد در جایگاه منطقی خود و استفاده از ظرفیت آنان است .

    سعید رسولی در سفر به استان یزد و بازدید از اداره کل راه آهن یزد با حضور در جلسه شورای اداری راه آهن یزد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ابراز امیدواری کرد این سفر منشاء خیر و برکت و خدمتگزاری بیشتر برای راه آهن باشد . ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و بایستی به حکم عقل و شرع از منابعی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم و وظیفه و تکلیف ما در استفاده بهره ورانه از منابع و امکانات موجود است .

    وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جهادی پیشرفت در اداره کل راه آهن یزد به عنوان اولین مرکز جهادی در مناطق ریلی کشور ، گفت : این مرکز محیطی است که ایده هایی که برای حل مسائل و مشکلات وجود دارد با حمایت و سرعت تا رسیدن به نتیجه پیگیری می شود . در سال جاری و با وجود شرایط سخت ناشی از بحران شیوع کرونا ، ۳۱ پروژه در دست اقدام و بررسی قرار گرفته و نتیجه نهایی تعداد زیادی از آنها به دست آمده است . بایستی توجه خود را به سرمایه و امکاناتی که در اختیار داریم معطوف کنیم و از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم .

    وی با بیان اینکه بهره‌وری نیروی انسانی باید در اولویت قرار گیرد تاکید کرد : نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور است و تلاش ما در این مدت کشف استعدادها ، کمک به قرار گرفتن افراد در جایگاه منطقی خود و استفاده از ظرفیت آنان بوده است . باید در سراسر شبکه ریلی فرصت ها و استعدادهای نیروی انسانی ، شناسایی شده و مهارت های آنها ارتقا یابد و در بانک مدیران آینده و کارشناسان کلیدی راه آهن قرار گیرد .

    وی خاطر نشان کرد : سه پروژه مهم در دستور کار راه آهن قرار دارد که شامل مدیریت استعدادها، مدیریت دارایی ها و مدیریت دانش است . در پروژه مدیریت استعدادها ۳۷۷۵ تن از کارشناسان ، معاونین و مدیران کل راه آهن طی یک فرآیند شش گانه و مرحله به مرحله پایش می شوند و این افراد استعدادهای قابل سرمایه‌گذاری در سطح شبکه ریلی برای آتیه راه‌آهن هستند .

    رسولی با تشریح پروژه مدیریت دارایی ها گفت : ما امانتدار سرمایه‌های مردم هستیم و رسم امانت داری اقتضا می کند که سرمایه های مردم را مولد و تبدیل به خدمت کرده و به مردم بازگردانیم که در پروژه مدیریت دارایی ها این کار انجام خواهد شد . در پروژه مدیریت دانش نیز تجربیات و دانشی که در راه آهن وجود دارد جمع آوری و به روز رسانی شده و در اختیار دیگران قرار می گیرد . با وجود شرایط سخت تحریم ها علیه کشور که از ابتدای انقلاب وجود دارد و فشارهای زیاد ناشی از وجود تشدید مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در شرکت راه آهن ، تلاش همکاران در مجموعه راه آهن نه تنها حفظ وضع موجود ، بلکه تلاش برای انجام اقدامات توسعه ای و فعالیت های جدید بوده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : امروز ایجاد اشتغال و رونق تولید داخل، وظیفه همگانی است و می‌توانیم با همدلی و استفاده از توانمندی و ظرفیت ها و دوری از حاشیه و تنش ، فرصت های شغلی فراهم کنیم . در سال گذشته ۸۷۷ دستگاه انواع لکوموتیو و واگن باری و مسافری در کارخانجات تولید واگن کشور تولید شد و امسال تاکنون در پنج مرحله ۳۲۹ دستگاه وارد شبکه ریلی شده است .

    مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه وقتی همت و باور وجود داشته باشد علیرغم سختی‌ها و تحریم‌ها ، انجام بسیاری از کارها امکان پذیر است ، ادامه داد : راه آهن مجموعه‌ای بسیار توانمند است و مهمترین سرمایه آن ، نیروی انسانی است و با هم افزایی و یکپارچگی در انجام امور می توانیم به اهداف خود دست یابیم .

    وی از راه اندازی مرکز نیکوکاری راه آهن یزد خبر داد و گفت : در شرایط سخت اقتصادی وظیفه داریم به هم‌نوعان توجه کنیم و تلاش داریم اگر کسی در خانواده بزرگ راه آهن مشکلی داشته باشد با کرامت و عزت مندانه این مشکل را حل کنیم . در مرکز نیکوکاری کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم و افزایش مهارت‌های افراد و ارائه آموزش های تخصصی به آنها از جمله این موارد است .




    مطالب مرتبط

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه - ایران جذاب می‌شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را اصلاح کرده و تخفیف بدهیم که ما تخفیف داده و آمادگی یکسان‌سازی تعرفه ها را داریم .

    |

    اصلاحات انجام شده در راه آهن تاکنون ، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است . به طوری که گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا هزینه دموراژ و یا هزینه انبارداری ندهند . همچنین نحوه محاسبه بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد ...

    |

    با توجه به گزارشات دریافت شده ، در حال حاضر نیروی ترمز معادل قطارهای باری با واگن های باردار با توجه به نوع واگنها و تجهیزات حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد وزن آن می‌باشد که نوید بخش ارتقاء ایمنی در این زمینه است .

    |

    میزان باری که سال ۱۴۰۱ حمل کردیم و مسافری که جابجا کردیم بر اساس هر تن کیلومتر یعنی هر یک تن بار یک کیلومتر جابجا شود ۳۵ سی سی مصرف سوخت را بهینه می‌کند و ذخیره انرژی دارد و به ازای هر یک نفر که یک کیلومتر جابجا بشود ۲۰ سی سی ذخیره می‌شود . بر اساس آمار رسمی سازمان بهینه‌سازی ...

    |

    نظرات کاربران