در حال بارگذاری ...

اجرای عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک در سیستان و بلوچستان

از آنجایی که این پایانه مرزی اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشور افغانستان دارد عملیات توسعه محوطه آن از نظر فیزیکی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران ، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی در حال انجام است.

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان خبر داد .

ایوب کرد اظهار داشت : این اقدام پیرو مصوبات مرزی ۲۳ مردادماه سال جاری بین مسئولان استانی و والی نیمروز افغانستان به منظور تسهیل تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی از این پایانه مرزی در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفت .

وی با بیان اینکه حجم تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک در یک ماه اخیر از ۲۴۰ دستگاه به بیش از ۴۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است ، گفت : از آنجایی که این پایانه مرزی اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و افزایش مبادلات با کشور افغانستان دارد عملیات توسعه محوطه آن از نظر فیزیکی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران ، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی در حال انجام است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود : همچنین این اداره کل با توجه به اهمیت پایانه مرزی میلک علاوه بر توسعه محوطه آن ، اقداماتی نظیر اصلاح روشنایی ، تخصیص کانکس جدید جهت استقرار نیروهای مرزبانی و تامین نیازمندی های اعلام شده مرزبانان ، اصلاح نواقص جزئی در دیوارکشی و پاکسازی فضای پایانه مرزی از ضایعات ، لاستیک و کانکس های فرسوده را توسط اکیپ راه سازی و راهداری وحدت سیستان مورد توجه قرار داده است .

کرد مشارکت بخش خصوصی به منظور حفاظت اطراف و محیط پایانه مرزی و احداث کریدور مسافری از سالن مسافری تا درب پایانه مرزی را از دیگر اقدامات در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایانه مرزی میلک عنوان کرد .




مطالب مرتبط

پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد .

|

پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت ...

|

روزانه به طور متوسط بیش از ۱۵۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میلک تردد صورت می گیرد .

|

هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

|

ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

|

نظرات کاربران