در حال بارگذاری ...

آغاز حمل یکسره کالا از سمت ایران به عراق از طریق پایانه مرزی تمرچین

عمده کالاهای صادراتی و حمل شده از پایانه مرزی تمرچین به سمت عراق شامل مشتقات سوختی ، محصولات پتروشیمی و شیمیایی ، تخته ، آهن آلات ، مصالح ساختمانی و کشنده های سواری کش‌ می‌باشد که مشتقات سوختی با سهم حدود ۷۰ درصدی بیشترین حجم را در بین کالاهای صادراتی به خود اختصاص می‌دهند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمل یکسره کالا از سمت جمهوری اسلامی ایران به عراق از طریق پایانه مرزی تمرچین در استان آذربایجان غربی از صبح امروز آغاز شد .

جواد هدایتی مدیرکل دفتر حمل و نقل بین المللی و ترانزیت این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت : با عنایت به نشست فی مابین وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیرحمل و نقل جمهوری عراق در حاشیه سفر نخست وزیر کشور جمهوری عراق به کشورمان ، موضوع از سرگیری حمل یکسره کالا از ایران به سمت عراق به منظور تسریع و تسهیل فرایند صادارت ، ترانزیت و حمل کالا بین دو کشور در دستور کار قرار گرفت که در پی آن موضوع توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با همکاری وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با اولویت مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت این موضوع از طریق پایانه مرزی تمرچین عملیاتی گردید .

وی خاطرنشان کرد : با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کووید ۱۹ ، تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز در این زمینه پیش بینی و رعایت شده است . عمده کالاهای صادراتی و حمل شده از پایانه مرزی تمرچین به سمت عراق شامل مشتقات سوختی ، محصولات پتروشیمی و شیمیایی ، تخته ، آهن آلات ، مصالح ساختمانی و کشنده های سواری کش‌ می‌باشد که مشتقات سوختی با سهم حدود ۷۰ درصدی بیشترین حجم را در بین کالاهای صادراتی به خود اختصاص می‌دهند .




مطالب مرتبط

از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد نزدیک به ۱۰۳ هزار مسافر نوروزی از پایانه های مرزی استان از ۲۵ اسفند ...

|

شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام نموده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می‌شود .

|

عبور کالا از قلمرو کشور علاوه برآن که منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود ، درآمدهای پایدار دیگری از قبیل افزایش میزان اشتغال جهت ارایه خدمات به رانندگان را به دنبال خواهد داشت که براساس نظرهای کارشناسی ارایه شده ، این درآمد حداقل ۵۰ دلار برای هر تن کالای ترانزیتی برآورد شده ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد ٣ میلیون و ۶١١ هزار و ۶٠٩ مسافر از پایانه‌های مرزی استان در ...

|

نظرات کاربران