در حال بارگذاری ...

ضرورت تکمیل زنجیره حمل و نقل دریایی برای حمایت از سرمایه گذاران

بسترهای خوبی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر فراهم شده است ولی این بسترها را می توان افزایش داد و حتی بسته های تشویقی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر در نظر گرفت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت : از آنجا که فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد ، تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری و ارایه امکانات به سرمایه گذاران باعث می شود که فعالان اقتصادی با میل و رغبت وارد بنادر و پسکرانه آن شوند .

سید حسین معرف درباره فعالیت های توسعه ای بنادر کشور ، تصریح کرد : بنادر؛ چشم کشور هستند ، بدین جهت توسعه و پیشرفت آنها می تواند به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی کند . تا چند سال پیش بنادر خارجی ، مانند بنادر ایران بودند ، اما توجه همه جانبه دولت های آنها و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری ، باعث شد که بنادر اروپایی زبانزد شوند بدین جهت برای اینکه بنادر کشور با وجود تحریم ها رونق گیرد ، ضرورت دارد که به بهترین شکل ، موضوعات سرمایه گذاری دنبال شود .

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود : بنادر ایران با توجه به شرایط تحریمی کشور پیشرفت خوبی داشته است و توانسته پاسخگوی تجار و فعالان اقتصادی باشد اما برای اینکه در این بخش توسعه یافتگی ها بیشتر شود ، نیازمند تکمیل زنجیره حمل و نقل دریایی هستیم ؛ زنجیره ای که بواسطه آن بتوان فعالیت های مربوط به تجارت دریایی را هدفمند دنبال کرد .

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی این امکان را دارد که سرمایه گذاران بخش خصوصی را به سمت بنادر هدایت کند ، خاطرنشان کرد : بسترهای خوبی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر فراهم شده است ولی این بسترها را می توان افزایش داد و حتی بسته های تشویقی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر در نظر گرفت . تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری و ارایه امکانات به سرمایه گذاران باعث می شود که فعالان اقتصادی با میل و رغبت وارد بنادر و پسکرانه آن شوند .

وی خاطرنشان کرد : موضوع دیگری که فعالان اقتصادی در بخش حمل و نقل دریایی دنبال می کنند ، این است که نرخ خدمات متناسب با کاری که در بنادر انجام می شود در نظر گرفته شود . فعالان اقتصادی برای آنکه فعالیت هایشان سودده شود خواهان کاهش هزینه های حمل و نقل و خدمات بندری هستند ؛ محاسبه نرخ ها با دلار انگیزه فعالان اقتصادی را کاهش می دهد .




مطالب مرتبط

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

باید از وضع قوانین یک‌روزه و خلق‌الساعه در حوزه دریایی و بندری پرهیز و شرایطی را فراهم کرد تا با رفع بوروکراسی‌های اداری و تسهیل قوانین و مقررات موجود ، شاهد جذب و ایجاد انگیزه فعالان بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری باشیم .

|

تشکل‌ها در حوزه مهندسی سواحل و توسعه امور زیربنایی بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تجمیع ظرفیت حوزه مهندسی و همچنین همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی ، شاهد حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

|

در حوزه توسعه دریامحور غفلت‌ کرده‌ایم . کشورهای منطقه از جمله امارات و عمان به خوبی از ظرفیت‌های دریایی و بندری خود طی سالیان گذشته بهره‌ برده‌اند و اکنون در موقعیت خوبی قرار دارند اما متاسفانه ما در حوزه توسعه دریامحور غفلت کرده‌ایم و باید به طور اساسی با اقدامات کلان ...

|

نظرات کاربران