در حال بارگذاری ...
  • اورهال هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ شرکت هما به همت مهندسان ایرانی

    تعمیر (اورهال) در هواپیمای مسافری بیشتر از هواپیمای باری زمان می‌برد ، اما با توجه به آنکه هواپیمایی استراتژیک در کشور به شمار می‌رود بنابراین به عنوان یکی از مهم‌ترین تعمیرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر آشیانه شماره یک شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از پایان تعمیرات اساسی (اورهال) هواپیمای باری ۷۴۷ به همت مهندسان ایرانی خبر داد .

    رحیم باغبان مدیر آشیانه شماره یک شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک فروند بوئینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی ایران ایر توسط مهندسان و متخصصان ایران‌ ایر به صورت کامل تعمیر (اورهال) شد ، گفت : مدت زمان تعمیر (اورهال) این هواپیما دو ماه بوده و امروز با همت مهندسان ایرانی به اتمام رسیده و فردا بارگیری آن به مقصد دبی انجام می‌شود و از آنجا در فرودگاه پیام به زمین می‌نشیند . بخش عمده‌ای از قطعات این هواپیما توسط مهندسان داخلی تامین شده است .

    باغبان با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۶ سال زمان تعمیر (اورهال) این هواپیما رسیده بود اظهار کرد : این هواپیما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی تعمیر شده و به عنوان تنها ناوگان باری ایران به شمار می‌رود .

    مدیر آشیانه شماره یک ایران ایر با اشاره به این که هواپیمای ۲۰۰-۷۴۷ تنها ناوگان هواپیمای باری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود ، افزود : این هواپیما در مواقع بحرانی از جمله سیل، زلزله و دوران کرونا توانست کمک رسانی‌های بسیار زیادی را به هموطنان در شهر‌های مختلف انجام دهد . در زلزله اخیر کرمانشاه و همچنین در شهر‌های شمالی این ناوگان چندین بار خدمات و کمک رسانی کرده و همچنین این هواپیما تاکنون چندین بار گوشت و لاشه گوسفند را از کشور‌های مختلف وارد ایران کرده است و به عنوان تنها ناوگان باری خدمت رسان به کشور به شمار می‌رود .

    باغبان توضیح داد : عمده قطعات این هواپیما در داخل کارگاه‌های کشورمان ساخته شده و این خود به عنوان نماد مهمی در حوزه توان مهندسی کشور به شمار می‌رود . این هواپیما در سال ۲۰۰۸ وارد ناوگان شده و با همت شبانه‌روزی مهندسان در فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین فرودگاه مهرآباد تعمیر شده است . مدت زمان تمرین هواپیما دو ماه بوده که به صورت شبانه روزی در فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین فرودگاه مهرآباد انجام شده است .

    باغبان تاکید کرد : در دوران کرونا با وجود آن که بخش عمده‌ای از مشکلات در این حوزه ایجاد شده بود ، اما توانستیم بسیاری از اقلام بهداشتی را از کشور‌های مختلف وارد کشور کنیم . تعمیر (اورهال) در هواپیمای مسافری بیشتر از هواپیمای باری زمان می‌برد ، اما با توجه به آنکه هواپیمایی استراتژیک در کشور به شمار می‌رود بنابراین به عنوان یکی از مهم‌ترین تعمیرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود .

    باغبان بیان کرد : هواپیمایی ایران ایر بعد از انقلاب همواره به عنوان اولین شرکت و سازمان جزو تحریم‌های آمریکا بوده و الان ۴۲ سال است که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحریم است ، اما با این وجود با توان و همت مهندسان ایرانی توانسته‌ایم تمامی تعمیرات را انجام دهیم . شرکت هواپیمایی ایران ۵۸ سال قدمت دارد و تمامی تعمیرات (اورهال) کوچک و بزرگ تمامی هواپیما‌ها مختلف شرکت‌های هواپیمایی خارجی از جمله لوفت هانزا را هم انجام می‌دهیم .

    باغبان بیان کرد : تاکنون چندین تعمیر هواپیما در این بخش صورت گرفته است و ۳ آشیانه در فرودگاه مهرآباد و ۲ آشیانه در فرودگاه امام خمینی (ره) آمادگی ارائه خدمت در زمینه بررسی‌های مختلف را دارند .

    هیچ یک از هواپیما‌های برجامی زمین گیر نیستند به هیچ عنوان هیچ یک از هواپیما‌های برجامی ایران زمین گیر نشده است .

    مدیر آشیانه شماره یک ایران ایر تاکید کرد : این هواپیما قابلیت جا به جایی ۱۱۰ تن بار را دارد . تمامی قطعات این هواپیما توسط مهندسان داخلی اجرا شده و تمامی آزمایش‌های اولیه و ثانویه‌های آن‌ها انجام شده است .




    مطالب مرتبط

             

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

    |

    طبق بررسی‌های صورت گرفته با توجه به مطلوب و کم بودن زمان سفر میزان استفاده اقشار متوسط و ضعیف جامعه از بخش هوایی افزایش یافته است . بخشی از کمبود بلیت هواپیما به دلیل افزایش تقاضا است و با توجه به شرایط مطلوبی که در این زمینه وجود دارد و به طور معمول گزینه متعالی برای سفر مردم ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

    |

    افزایش سهم صنعت هوایی هرمزگان در حمل نقل و ترانزیت کالا مستلزم یک عزم جدی در استان است .

    |

    نظرات کاربران