در حال بارگذاری ...

عبور پروژه کریدور بزرگراه جنوب کشور از داخل دریا در محور بندر خمیر - بندر لنگه

نوار ساحلی بزرگراهی جنوب کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۱۰۵۴ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و از این میزان ۲۵۰ کیلومتر به صورت بهسازی محور موجود و مابقی احداث باند دوم است و ۶۵۶ کیلومتر در حال اجرا و ۱۴۰ کیلومتر در دست مطالعه و مناقصه قرار دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مجری احداث کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور گفت : برای اولین بار در کشور به منظور ساخت محور بندر خمیر _ بندر لنگه واقع در کریدور بزرگراهی جنوب کشور عملیات سنگریزی به طول ۲ کیلومتر در دریا صورت گرفته است .

حجت الله جعفر پیشه ضمن اعلام این خبر گفت : محور قدیم بندر خمیر به بندر لنگه مسیری با عرض کم و بین کوه و دریا واقع شده است که به منظور چهارخطه کردن مسیر و انفجار کوه که موجب مسدود شدن مسیر عبور و مرور بود با یک واریانت محور به داخل دریا منتقل شد . این محور ۱۰.۵ کیلومتر است و برای اولین بار در کشور حدود ۲ کیلومتر از داخل دریا به همراه  ساخت سازه دریایی و موج شکن عبور می کند .۷ کیلومتر از این محور هم اکنون زیرعبور قرار دارد و با تکمیل این بخش از پروژه تا پایان سال کل مسیر به بهره برداری خواهد رسید .

مجری احداث کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور با اشاره به طول ۱۸۵۰ کیلومتری این کریدور گفت‌ : این کریدور به موازات نوار ساحلی جنوب کشور از پسابندر در جنوب شرق شروع و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد و از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان عبور می کند .

جعفرپیشه با تاکید بر نقش کلیدی استان های جنوبی در اقتصاد کشور تصریح کرد : تمامی پروژه های واقع در کریدور جنوب به دلیل استراتژیک بودن و وجود منابع نفتی و زیرزمینی این منطقه از کشور حائز اهمیت هستند و از این رو به عنوان پروژه های جهش تولید در حوزه بزرگراهی معرفی شده اند .

وی پروژه های جهش تولید در کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور را در دو اولویت یک و دو معرفی کرد و افزود : ۷۸ کیلومتر از این محور در اولویت اول و ۶۲ کیلومتر در اولویت دوم در مجموع به طول ۱۴۰ کیلومتر تا پایان سال مالی به بهره برداری می رسد .

وی احداث پل گچین و راه های طرفین در محدوده بندر عباس را یکی از مهمترین پروژه های کریدور بزرگراهی جنوب اعلام کرد و اظهار داشت : در حال حاضر کل مسیر به صورت چهارخطه زیرعبور قرار دارد و این بخش از مسیر دو خطه است که با احداث این پل گلوگاه ترافیکی محور رفع و ایمنی مسیر افزایش می یابد .

جعفرپیشه در خصوص ویژگی های این پل اظهار داشت : پل بزرگ گچین به طول ۶۶۰ متر دارای ۳۳ دهانه ۲۰ متری است که ۲۵ دهانه آن تیرگذاری شده است و در مرحله اجرای دال قرار دارد .

نوار ساحلی بزرگراهی جنوب کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۱۰۵۴ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و از این میزان ۲۵۰ کیلومتر به صورت بهسازی محور موجود و مابقی احداث باند دوم است و ۶۵۶ کیلومتر در حال اجرا و ۱۴۰ کیلومتر در دست مطالعه و مناقصه قرار دارد .




مطالب مرتبط

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

|

نظرات کاربران