در حال بارگذاری ...

آغاز تعمیرات اساسی یدک کش عاشورا و هدایت ۳ در بندر شهید رجایی

بر اساس برنامه زمان بندی شناور هدایت ۳ اعزامی از بندر بوشهر طی دو هفته و شناور عاشورا متعلق به بندر شهید رجایی طی چهار هفته ، تعمیر شده و به ناوگان عملیاتی بنادر کشور خواهند پیوست .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : عملیات داگینگ دو فروند شناور یدک کش و تعمیرات اساسی زیر آبی شناورهای یدک کش عاشورا و هدایت ۳ آغاز شد .

علیرضا محمدی کرجی ران با اشاره به ظرفیت تعمیرات در بندر شهید رجایی ، تصریح کرد : این بندر آمادگی دارد تا شناورهای کوچک را که در بخش های تجسس و نجات ، زباله روبی دریا ، گشت و شناسایی ، طناب گیری و حتی تفریحی فعالیت می کنند را پذیرش کند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر و به منظور حفظ و ارتقاء توان عملیاتی در بنادر کشور تعمیرات شناورها از استان های همجوار درحال انجام است ، افزود : روز گذشته عملیات داکینگ دو فروند شناور یدک کش در بندر شهید رجایی انجام و عملیات تعمیرات زیر آبی یدک کش عاشورا و هدایت ۳ آغاز شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مدت زمان تعمیرات دو فروند یدک کش عاشورا و هدایت ۳ ، اظهار داشت : بر اساس برنامه زمان بندی شناور هدایت ۳ اعزامی از بندر بوشهر طی دو هفته و شناور عاشورا متعلق به بندر شهید رجایی طی چهار هفته ، تعمیر شده و به ناوگان عملیاتی بنادر کشور خواهند پیوست .

گفتنی است در نیمه نخست سال جاری ۱۱ فروند شناور در بخش تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی ؛ توسط متخصصین داخلی تعمیر و به چرخه ناوگان خدمات دریایی کشور الحاق شده اند .




مطالب مرتبط

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع دریایی کشور شناخته می‌شود و این مهم در روح کنوانسیون‌های بین‌المللی که جمهوری اسلامی به آن‌ محلق شده نیز مشهود بوده و وظایفی به عنوان کشور صاحب بندر و پرچم برعهده دارد .

|

پروژه عملیات اجرایی پسکرانه بندر شهید رجایی از ابتدای شهریور ماه سال گذشته با اعتباری معادل ۶۵ هزار میلیون ریال مدنظر قرار گرفت و طرح جامع اراضی تهیه و زون‌بندی آن مشخص شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : پورت اپراتور پایانه کالاهای عمومی شماره ۲ بندر شهید رجایی موفق به ثبت رکورد بارگیری ...

|

از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۲۷ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۵۴۱ تُن از بندر شهید رجایی بارگیری و به کشورهای هدف صادر شد که ۴۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است . 

|

نظرات کاربران