در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان توسط سرمایه‌گذار چینی

    در خصوص موضوع مالی پروژه مقرر شد تا تمهیدات لازم برای تسهیل در مراودات مالی و همچنین فعال‌سازی مابقی LC نیز انجام شود . سرمایه‌گذار چینی این پروژه نیز اعلام کرد با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به ریاست وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تکمیل پروژه توسط سرمایه‌گذار چینی برگزار شد .

    جلسه بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد و روند تکمیل این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بر تکمیل آن تاکید شد .

    پیگیری روند پیشرفت طرح راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان موضوع نشستی بود که روز گذشته در ساختمان دادمان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن و تجارت ، نماینده بانک مرکزی ، پیمانکار و سرمایه‌گذار چینی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    در این نشست ، موضوعاتی همچون مباحث مالی پروژه و فعال‌سازی مابقی LC مورد بحث قرار گرفت . در خصوص موضوع مالی پروژه مقرر شد تا تمهیدات لازم برای تسهیل در مراودات مالی و همچنین فعال‌سازی مابقی LC نیز انجام شود . سرمایه‌گذار چینی این پروژه نیز اعلام کرد با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد .

    گفتنی است ، قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان به طول ۴۰۹ کیلومتر است که فاصله تهران - اصفهان را کاهش می‌دهد . در کنار آن اهمیت این موضوع به آن دلیل است که با انجام این روند ، ایران وارد تکنولوژی قطار سریع‌السیر می‌شود و روند بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به مردم متفاوت می‌شود . به گفته مشاور اجرای این طرح ، مقرر شده است تا بعد از تکمیل این پروژه ، مسیرهای دیگر از جمله تهران - مشهد و تهران - تبریز انجام شود که شاهد تحولی در سیستم بهره‌برداری راه‌آهن در کشور باشیم . در کنار آن ارتباط مرکز کشور به پایتخت تسهیل می‌شود . بدین‌ترتیب که با وجود راه‌آهنی که از مسیر اهواز - شیراز و یزد به اصفهان منتهی می‌شود دسترسی جنوب کشور به پایتخت ، تسهیل شده و موجب ایجاد پروسه متوازن در جنوب کشور و تسهیل دسترسی به نقاط مختلف کشور خواهد شد .

    مقرر است تا ۳ سال آینده این مسیر با حمایت و همراهی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با محوریت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، تکمیل شود .




    مطالب مرتبط

    مشارکت دولت و سه بانک کشور در تامین منابع مورد نیاز ساخت جاده اهواز - ایذه - لردگان

    مشارکت دولت و سه بانک کشور در تامین منابع مورد نیاز ساخت جاده اهواز - ایذه - لردگان

    اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در توسعه راه های استان نقش ویژه ای ایفا کردند و تا سال آینده با چهار خطه شدن محور رامهرمز تا خیرآباد و همچنین مسیر غیزانیه تا ایذه میزان بزرگراه های استان افزایش چشمگیر پیدا میکند .

    |

    افتتاح قطعه سوم راه‌آهن خواف – هرات فرصتی ارزشمند برای اقتصاد ایران و افغانستان

    افتتاح قطعه سوم راه‌آهن خواف – هرات فرصتی ارزشمند برای اقتصاد ایران و افغانستان

    کشور افغانستان طرح‌ مشخصی برای توسعه شبکه ملی و بین‌المللی راه‌آهن را دنبال می‌کند که این طرح ، فرصتی ارزشمند اقتصادی و تاریخی برای دو کشور محسوب می‌شود تا از طریق یکی از کلیدی‌ترین نقاط شبکه ملی راه‌آهن افغانستان یعنی هرات و امتداد آن به سمت ایران ، کشورهای آسیای میانه و ...

    |

    رونمایی از مرکز پایش و مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور

    رونمایی از مرکز پایش و مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور

    ایران کشوری است که چهل سال در مقابل تهدید و تحریم مقابله کرده و حمل و نقل یکی از اجزای تاثیر گذار در اقتصاد کشور است . حمل و نقل ریلی در این بین جایگاه خاصی دارد و ما برای خودکفایی و حمایت از تولید داخل و صنعت ریلی اقدامات زیادی انجام دادیم .

    |

    نظرات کاربران