در حال بارگذاری ...

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی ، در انجام عملیات راهداری زمستانی

مهمتر از کسب آمادگی های سخت افزاری ( اعم از تجهیز و اورهال ماشین آلات ، بهسازی راهدارخانه ها ، تهیه و دپو مخلوط ماسه و نمک ، تعیین اکیپهای راهداری و ...) ضرورت رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در راهدارخانه ها و دیگر اماکن استقرار عوامل راهداری زمستانی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در نخستین جلسه هماهنگی راهداری زمستانی مطرح کرد : صیانت از حرایم جاده ای باید قبل از استقرار ، نصب و احداث هرنوع سازه فاقد مجوز صورت گرفته و نسبت به رفع تجاوز اقدام شود .

در نخستین جلسه که به منظور هماهنگی جهت اجرای طرح راهداری زمستانی در این اداره کل برگزار شد ، محمد حسن کلهری مدیر کل ، طی سخنانی ضمن قدردانی مجدد از اقدامات جهادی همکاران جهت اجرای پروژه های عمران جاده ای برزمین مانده ، بخصوص طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان _ ساوه ، اظهار داشت : مبنای ارزشگذاری درنظام اداری باید بر پایه جدیت همکاران در اجرای وظایف تعیین شود . ساز و کار در نظر گرفته شده جهت تخصیص پاداش ، اعطای تقدیرنامه ، ارتقا جایگاه شغلی و ...بر پایه شایستگی  و حمیت شغلی کارکنان لحاظ شده است .

کلهری در ادامه این جلسه به ضرورت کسب آمادگی لازم جهت اجرای طرح راهداری زمستانی پرداخت و یادآور شد : به دلیل اپیدمی ویروس کرونا وسرعت شیوع آن در فصول سرد ، اجرای طرح راهداری زمستانی طی سال جاری ، متفاوت از سنوات گذشته خواهد بود .

وی افزود : مهمتر از کسب آمادگی های سخت افزاری ( اعم از تجهیز و اورهال ماشین آلات ، بهسازی راهدارخانه ها ، تهیه و دپو مخلوط ماسه و نمک ، تعیین اکیپ های راهداری و ...) ضرورت رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در راهدارخانه ها و دیگر اماکن استقرار عوامل راهداری زمستانی است .

محمدحسن کلهری با ابراز نگرانی از آنکه ابتلا هر یک از عوامل راهدار به ویروس کرونا می تواند موجب تسری آن به دیگر عوامل اکیپ شود ، توضیح داد : سلامتی همکاران راهدار ضامن اجرای موفق طرح راهداری زمستانی می باشد که این مهم جز با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی امکان پذیر نیست .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در بخشی دیگر از بیاناتش دراین جلسه به اجرای وظیفه خطیر و مهم صیانت از حرایم جاده ای اشاره کرد و تاکید کرد : در امر صیانت از حرایم جاده ای باید قبل از استقرار‌ فروشندگان فصلی و نصب و احداث هر نوع سازه فاقد مجوز ، نسبت به رفع تجاوز اقدام کرد . روسای ادارات شهرستان این اداره کل ، صیانت از حرایم جاده ای را در اولویت قرار داده و ضمن تقویت اکیپ های نظارت بر حریم ، حتی الامکان از انجام دیگر امور معاف دارند .

کلهری رشد قارچ گونه تابلوهای غیر مجاز در سطح حرایم جاده ای استان را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد : با توجه به حمایت مسئولین قضایی ، نسبت به رفع تجاوز از حرایم جاده ای باید جدی تر اقدام کرد .

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه اکبر نوروز پور معاون راهداری ، با قرائت گزارشی به ارائه آمار تعداد عوامل ، ماشین آلات و مقادیر دپو شده مخلوط ماسه و نمک پرداخت و بر ضرورت اقدامات تمهیدی شامل تجهیز و اورهال ماشین آلات ، بهسازی راهدارخانه ،  مرمت راه ها و ...تاکید کرد .




مطالب مرتبط

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

۵۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در ۴۰۲ پایگاه راهداری و گردنه­‌های برف­گیر در ۲۳ استان مستقر و حالت آماده‌باش هستند . از زمان شروع سامانه بارشی تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) مصرف و برف­روبی ۳۲۰۰۰ کیلومتر - باند از محورهای برف­گیر انجام شده ...

|

با حضور ۳۳۰ مورد گشت راهداری جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام ، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است .

|

در حوزه فنی در سال جاری بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار که منجر به عقد بیش از ۲۵۰ قرارداد شده است و در حوزه پایش محورهای مواصلاتی استان نیز ۱۱۴ دستگاه تردد شمار ، ۴ سیستم توزین در حال حرکت ، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات جاده ای وظیفه پایش محور های مواصلاتی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل و دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل ...

|

نظرات کاربران