در حال بارگذاری ...

ایمن سازی و اصلاح نقاط ریزشی در ۱۵ نقطه از محور خوزستان به چهارمحال و بختیاری

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دهدز گفت : ایمن سازی و اصلاح نقاط ریزشی در ۱۵ نقطه از محور خوزستان به چهارمحال و بختیاری در حوزه دهدز طی تابستان امسال انجام شد .

حمداله کیانی گفت : جاده اهواز - ایذه - دهدز به سمت چهارمحال و بختیاری از لحاظ جابه‌جایی مسافر و بار از اهمیت زیادی برخوردار است و حوزه راهداری دهدز نیز از مهمترین نقاط آن محسوب می‌شود .

او با بیان اینکه هر سال در فصل‌های پاییز و زمستان و هنگام بارش برف و باران شاهد ریزش سنگ و صخره به درون این جاده هستیم ، افزود : ایمن سازی و اصلاح نقاط ریزشی جاده ضروری است .

کیانی با اشاره به اینکه در فصل تابستان و با استفاده از ظرفیت این اداره ، حدود ۱۵ نقطه در این مسیر ایمن‌سازی شده است و سنگ‌ها و صخره‌هایی که احتمال سقوط به جاده داشتند به سمت پایین دست جاده هدایت شدند ، اظهار داشت : حدود ۵ نقطه دیگر برای پاکسازی وجود دارد که با توجه به مشکل بودن کار در این نقاط ، یک پروژه برای آن‌ها تعریف شده که به زودی به مناقصه می‌رود و پیمانکار منتخب کار ایمن‌سازی این نقاط را انجام خواهد داد .




مطالب مرتبط

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

در سال گذشته ۲۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان به نقاط مختلف کشور حمل شده است که این آمار بیش از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است .

|

نظرات کاربران