در حال بارگذاری ...

شناسایی ۲۸ نقطه حادثه خیز در جاده های بین شهری استان کردستان

مهمترین اصل در کاهش تصادفات جاده‌ای عوامل انسانی است و به همین دلیل باید نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین کاهش مخاطرات رانندگی اقدام جدی صورت گیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان از شناسایی ۲۸ نقاط حادثه خیز در جاده های بین شهری در این استان خبر داد و گفت : اصلاح این نقاط در دستور کار قرار گرفته است .

محمد راشد مدرس گرجی بیان کرد : در راستای اصلاح و بازسازی نقاط حادثه‌خیز ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان طرح‌های مطالعاتی مختلفی را در دستور کار قرار داده است .

وی با اشاره به وضعیت افزایش شمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان کردستان ، گفت : هر چند که در شمار وقوع تصادفات از ابتدای سال جاری تاکنون با کاهش مواجه شده‌ایم ولی متأسفانه شمار تلفات در جاده‌های استان کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان ضمن اشاره به اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های بین شهری استان ، یادآور شد : اصلاح نقاط حادثه خیز در راستای کاهش شماره تصادفات و همچنین کاهش تلفات انسانی یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان است .

وی ضمن اشاره به شناسایی ۲۸ نقطه حادثه خیز در جاده‌های بین شهری استان کردستان در سال گذشته و امسال ، عنوان کرد : با توجه به جذب اعتبار مورد نیاز به تاکنون ۱۰ نقطه حادثه‌خیز از مجموع نقاط شناسایی شده مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفته است.

مدرس گرجی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای اصلاح این نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان کردستان ، گفت : در راستای اصلاح این نقاط اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و برای اصلاح بقیه نقاط نزدیک ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

وی با بیان اینکه هر چند که اصلاح نقاط حادثه‌خیز در کاهش شمار تصادفات و تلفات انسانی بسیار مؤثر است ، افزود : مهمترین اصل در کاهش تصادفات جاده‌ای عوامل انسانی است و به همین دلیل باید نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین کاهش مخاطرات رانندگی اقدام جدی صورت گیرد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به عوامل مؤثر در وقوع تصادفات رانندگی در جهان ، اظهار کرد : انسان ، جاده ، مسائل محیطی و همچنین مسائل امدادی از جمله مهمترین عوامل در وقوع یک تصادف جاده‌ای به شمار می‌رود .

وی ضمن اشاره به لزوم اصلاح و بازسازی نقاط حادثه‌خیز در راستای توجه به عوامل مؤثر در تصادفات رانندگی ، یادآور شد : نیاز است که همه عوامل دخیل در وقوع یک تصادف به یک اندازه مورد توجه قرار گیرند و به همین دلیل باید در کنار تلاش در راستای ارتقای وضعیت رانندگی ، اصلاح نقاط حادثه‌خیز ، بهبود شرایط فنی وسایل نقلیه ، نسبت به ۲ عوامل محیطی و امدادی نیز توجه جدی‌تری صورت گیرد .

مدرس گرجی به استاندارد راه‌ها و جاده‌های بین شهری در استان کردستان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر شمار زیادی از جاده‌های بین شهری استان کردستان بیشتر از استاندارد تعیین شده مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرند و به همین دلیل احتمال وقوع حوادث رانندگی در بعضی از جاده‌های استان کردستان افزایش می‌یابد .

وی به جاده سنندج - مریوان اشاره کرد و یادآور شد : جاده سنندج - مریوان یک راه فرعی بین شهری است ، که متأسفانه هم اکنون از آن به عنوان یک جاده ترانزیت استفاده می‌شود و با این حجم از بار و مسافر احتمال افزایش وقوع حوادث رانندگی در بعضی از جاده‌های استان کردستان افزایش می‌یابد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان به تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای ارتقا وضعیت راه‌های بین‌شهری در این استان اشاره کرد و افزود : اقدامات مختلفی در راستای توسعه راه‌های بین‌شهری در استان صورت گرفته و هم اکنون پروژه‌های متعددی در سطح استان در دست اجرا قرار دارد .

وی با بیان اینکه تا زمان استاندارد سازی تمامی جاده‌های بین شهری تنها راهکار مقابله با وقوع تصادفات رانندگی توجه به قوانین و مقررات و رعایت اصل احتیاط است ، عنوان کرد : انتظار می‌رود که همه رانندگان وسایل نقلیه نسبت به رعایت تمامی قوانین و مقررات در راستای کاهش تصادفات رانندگی توجهی ویژه داشته باشند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد : بر اساس آمار پلیس راه استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال ...

|

ایستگاه‌های طرح ۶۰-۳۰ با هدف ترغیب مسافران نوروزی به استراحت کوتاه در فاصله ۳۰ کیلومتری ورودی استان بوده که با انجام تست‌های سلامت ، مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از بهسازی ۳ هزار کیلومتر روکش آسفالت راه های استان تا پایان ۱۴۰۳ خبر داد ...

|

مجتمع های خدماتی رفاهی نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه ها دارند و تا پایان سال جاری نیز ۹ مجتمع در طول محورهای استان به بهره برداری خواهند رسید .

|

در محورهای استان همدان ۵۲ نقطه حادثه‌خیز مصوب شناسایی شده است و این اداره کل در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت نسبت به رفع تمامی این نقاط اقدام خواهد کرد .

|

نظرات کاربران