در حال بارگذاری ...

اقبال سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه آن

برای اینکه سرمایه گذاران در این حوزه با سرعت تصمیم بگیرند و فعالیت جدی خود را آغاز کنند، ارایه بسته های تشویقی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کارساز است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،​ عضو اتاق بازرگانی ایران گفت : بنادر و پسکرانه آن فرصت های خوبی برای سرمایه گذاران دارند که با در نظر گرفتن بسته های تشویقی جدید می توان سرمایه گذاران را به این سمت هدایت و در راستای جهش تولید اقدام کرد .

محمدرضا سلیمیان درباره سرمایه گذاری در بنادر و روندی که در این بخش طی می شود ، تصریح کرد : سرمایه گذاری یک مقوله مهم در اقتصاد است ، کشوری که بتواند سرمایه گذار داخلی و خارجی جذب کند به طور قطع سرعت پیشرفت اش سریعتر از سایر کشورها خواهد بود، در ایران بواسطه تحریم های ظالمانه ، به سختی می توان سرمایه گذاران خارجی را جذب کرد اما می توان به سمت جذب سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور رفت و آنها را تشویق به حضور در فعالیت های تولیدی و صنعتی کرد .

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد : پسکرانه بنادر ، یکی از بخش های است که سرمایه گذاری در آن سودده است ، بدین جهت توصیه می شود که سرمایه گذارانی که به دنبال ورود در فعالیت های هستند که ریسک سرمایه گذاری کمی دارد ، وارد این حوزه شوند . به نظر می رسد یکی از بخش های که مورد اقبال سرمایه گذاران واقع شده ، بنادر و پسکرانه آن است؛ خیلی از سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بنادر هستند اما شرایط اقتصادی کشور باعث شده که آنها در این مسیر آهسته گام بردارند .

سلیمیان خاطرنشان کرد : برای اینکه سرمایه گذاران در این حوزه با سرعت تصمیم بگیرند و فعالیت جدی خود را آغاز کنند، ارایه بسته های تشویقی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کارساز است .

وی با بیان اینکه تخفیف در صادرات و واردات کالا و سایر بسته های تشویقی که در حمل و نقل دریایی اعطا می شود، انگیزه برای تجار و فعالان اقتصادی ایجاد کرده است که حمل و نقل دریایی را ترجیح دهند ، گفت : برای اینکه پسکرانه بنادر رونق گیرد و تمایل به سرمایه گذاری بیش از گذشته شود ، می توان با همکاری وزارت صمت و وزارت اقتصاد بسته های تشویقی به عنوان مثال تخفیف در اجاره زمین ، سیلو و یا حتی معافیت از مالیات ، در نظر گرفت . اقتصاد ایران به تولید و سرمایه گذاری جدید نیاز دارد و یکی از بخش های که می تواند مسولیت چنین امری را بپذیرد، سازمان بنادر و دریانوردی است.




مطالب مرتبط

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

باید از وضع قوانین یک‌روزه و خلق‌الساعه در حوزه دریایی و بندری پرهیز و شرایطی را فراهم کرد تا با رفع بوروکراسی‌های اداری و تسهیل قوانین و مقررات موجود ، شاهد جذب و ایجاد انگیزه فعالان بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری باشیم .

|

سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری وزارت "صمت" تمهیداتی فراهم کرده تا سرمایه گذاران در حوزه ساخت و تامین شناورهای مسافربری درخواست های خود را به سازمان ارائه کنند و از محل وجوه ارائه شده ، تسهیلاتی با سود بسیار اندک در اختیار آنان قرار گیرد .

|

تشکل‌ها در حوزه مهندسی سواحل و توسعه امور زیربنایی بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تجمیع ظرفیت حوزه مهندسی و همچنین همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی ، شاهد حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

|

نظرات کاربران