در حال بارگذاری ...

تشریح آخرین وضعیت پروژه های توسعه ای در بندر شهید بهشتی چابهار

ساخت سیلوی غلات با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در زمینی به مساحت ۳,۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون دلار در این بندر شروع شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : پروژه های زیرساختی و عمرانی بندر شهید بهشتی چابهار در راستای رونق تجارت منطقه ، با شتاب در حال انجام است .

بهروز آقایی ، درباره پروژه های توسعه ای بندر چابهار اظهار کرد : با توسعه ظرفیت های بندر چابهار ، روز به روز شاهد رونق تجارت در این بندر استراتژیک هستیم ، به گونه ای که از ابتدای امسال صادرات و واردات کالا رشد چشمگیری داشته است . با توجه به استقبال بی نظیر صاحبان کالای ایرانی و خارجی از ظرفیت های بندر چابهار ، توسعه زیرساخت های لازم برای این امر ، در دستور کار قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه چندین پروژه عمرانی در بندر شهید بهشتی چابهار در دست اجرا است ، اظهار کرد : ساخت سیلوی غلات با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در زمینی به مساحت ۳,۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون دلار در این بندر شروع شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مدت زمان اجرای طرح های یاد شده را ۲۴ ماه اعلام و اذعان کرد : افزایش ظرفیت انبارش و واردات غلات برای استفاده داخلی و ترانزیت به افغانستان و کشور های حوزه CIS از اهداف اجرای این پروژه است.

وی با بیان این که پروژه سیلوی غلات با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر در دست ساخت است ، گفت : عملیات اجرایی پروژه برق رسانی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار در این بندر به اتمام رسیده که بهره برداری از آن طی هفته های آتی خواهد بود . عملیات ساخت و جانمایی ۶ باسکول نیز به منظور تسهیل و تسریع در عملیات ورود و خروج کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ظرفیت ۶۰ تن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد : احداث ساختمان تعمیرگاه در زمینی به مساحت ۹۷۵ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد و انبار سرپوشیده به مساحت ۹ هزار و ۲۳۲ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و پروژه احداث جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی با  اعتبار ۲ و نیم میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد نیز بخشی دیگر از پروژه های آماده بهره برداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

با توسعه زیرساخت‌ها در بندر شهید بهشتی شاهد سرویس‌های منظم حمل کانتینری مستقیم از بنادر چین ، غرب هند و جبل علی امارات به بندر چابهار و بالعکس با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فعالین تجاری هستیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سازمان بنادر و دریانوردی در آذرماه سال جاری رویدادهای اقتصادی و اثرگذاری را رقم زد . در ماهی که با هفته حمل و نقل مزین شده ...

|

قرارداد ۵۶ میلیون دلاری مربوط به پروژه احداث کریدور لجستیکی (مسیر دسترسی کامیون ها به بندر) به طول ۲.۶ کیلومتر با عرض ۱۱۰ متر و ۱۲ باند به همراه پروژه احداث فاز اول سیلو ۱۰۰ هزار تنی در این فاز است که پروژه اول در دهه مبارک فجر و پروژه دوم در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری ...

|

سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون در نوار ساحلی جنوبی و سواحل مکران بیش از ۴۴هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال و ۱۹۵ میلیون یورو از محل منابع داخلی خود سرمایه‌گذاری کرده است .

|

نظرات کاربران