پیشرفت فیزیکی ۲۵ و ۶۰ درصدی قطعات ۱۰ و ۱۱ پروژه احداث راهآهن بوشهر - شیراز
۴۳۷ کیلومتر پروژه راهآهن بوشهر - شیراز در ۱۱ قطعه طراحی شده که ۱۴۰ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد و قطعه ۱۰ مشکلترین قطعه و نقطه بحرانی این پروژه است که اجرای آن در اولویت قرار گرفته است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی ۲۵ و ۶۰ درصدی قطعات ۱۰ و ۱۱ راهآهن بوشهر - شیراز خبر داد .
فرزاد رستمی در جریان بازدید نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ، معاون امور عمرانی استانداری ، مسئولین شهرستانی و خبرنگاران از پروژه راهآهن بوشهر - شیراز ، اظهار داشت : طول راهآهن بوشهر به شیراز ۴۳۷ کیلومتر است که ۱۴۰ کیلومتر از این پروژه در استان بوشهر و ۳۹۷ کیلومتر در استان فارس قرار دارد .
وی، با اشاره به اجرای دو قطعه مهم پروژه راهآهن در استان بوشهر گفت : دو قطعه ۱۰ و ۱۱ این پروژه در استان بوشهر قرار دارد که طول قطعه ۱۰ «الف و ب» این پروژه ۲۵/۵ کیلومتر است .
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر میزان اعتبار این قطعه را بر اساس قرار اولیه ۲۳۲ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد : در قطعه ۱۰ پروژه راهآهن بوشهر دو هزار و ۲۰۰ متر تونل ، شامل ۹ دستگاه تونل و سه هزار متر پلهای بزرگ طراحی شده است .
رستمی پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر را ۲۵ درصد دانست و بیان کرد : ۴۳۷ کیلومتر پروژه راهآهن بوشهر - شیراز در ۱۱ قطعه طراحی شده که ۱۴۰ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد و قطعه ۱۰ مشکلترین قطعه و نقطه بحرانی این پروژه است که اجرای آن در اولویت قرار گرفته است .
وی از اجرای قطعه ۱۱ این پروژه خبر داد و تصریح کرد : این قطعه دارای ۶۰ پیشرفت فیزیکی است و مابقی قطعات دیگر از طریق فاینانس خارجی و داخلی در حال پیگیری است که انشالله مابقی قطعات فعال میشود .
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به سرمایهگذاری در پروژه خط ریلی بوشهر به شیراز تصریح کرد : سه هزار میلیارد تومان برآورد اولیه این پروژه بوده که اکنون با توجه به افزایش مصالح و تجهیزات برای تکمیل آن به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد . در اجرای پروژه راهآهن بوشهر به شیراز برای تامین اعتبار آن فاینانس داخلی و خارجی چین مطرح است که در حال پیگیری است .