در حال بارگذاری ...

ضرورت ارائه خدمات الکترونیک توسط دستگاه‌ها برای حذف مراجعات اجباری مردم

در راستای توسعه مبتنی بر اصول حمل و نقل پایدار ، مقرر شد ، شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران امور مربوط به برقی‌‌کردن راه‌‌آهن و همچنین بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌‌‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را پیگیری کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در نهمین نشست شورای حمل و نقل و لجستیک بر ارائه خدمات الکترونیک توسط دستگاه‌ها برای حذف مراجعات اجباری مردم تاکید کرد .

دبیرخانه شورای هماهنگی حمل و نقل و لجستیک ، مصوبات نهمین نشست این شورا را که روز یکشنبه ، پانزدهم شهریورماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، اعلام کرد .

در این نشست ، چهار دستور مورد بررسی قرار گرفت که شرح آن را در ادامه می‌خوانید :

آخرین وضعیت حمل و نقل مسافر و بار و اقدامات انجام شده در اجرای مصوبات کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا - کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا :

در این بخش ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، گزارشی از آخرین وضعیت تردد بین‌‌المللی در شقوق چهارگانه حمل و نقل ، تردد بین استانی در ایام تاسوعا - عاشورا ، تسهیلات کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا و خدمات الکترونیکی ارائه شده برای کاهش مراجعات ارائه کرد . وزیر راه و شهرسازی نیز بر لزوم استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا توسط خدمات‌‌دهندگان و خدمات‌‌گیرندگان ، تشدید نظارت بر همه بخش‌ها توسط هر یک از دستگاه‌های متولی و برخورد قاطع با متخلفان بر اساس مجازات‌های در نظر گرفته شده توسط ستاد ملی تاکید کرد .

آخرین اخبار وضعیت حمل و نقل منطقه‌ای - دفتر توسعه امور بین‌‌الملل :

در این بخش ، گزارشی با محوریت آخرین اخبار کمیسیون مشترک برجام و نشست فوق‌‌‌العاده پیش‌‌رو وزرای حمل و نقل اکو در خصوص کرونا ارائه شد .

تحلیل آثار اقتصادی و خسارت‌های ناشی از شوک‌های محیط پیرامونی بر حمل و نقل دریایی کشور - سازمان بنادر و دریانوردی :

در این بخش ، شاخص‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی در تجارت و اقتصاد ایران و مکانیسم اثر شوک‌های محیط پیرامونی بر حمل و نقل دریایی با در نظر گرفتن بحران شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت و در پایان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر استمرار طرح‌های توسعه بنادر و ایجاد ظرفیت‌ در این بخش، علی‌رغم بحران اخیر تاکید کرد .

حمل و نقل سبز و پایدار – دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره‌‌وری حمل ونقل :

در این بخش ، نخست ، شاخص‌های اقتصادی ، اجتماعی حمل و نقل پایدار، استراتژی‌ها بررسی شد و سپس وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت این موضوع در توسعه زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل ریل‌‌پایه و توسعه آزادراه‌ها جهت کاهش حجم ترافیک ، مصرف سوخت و صرفه‌‌جویی در زمان و کاهش استهلاک ، تاکید کرد .

مهم‌ترین مصوبات نهمین نشست شورای حمل و نقل و لجستیک را در ادامه می‌خوانید :

۱-در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، مقرر شد کلیه دستگاه‌های رگولاتور و خدمات‌‌‌دهنده نسبت‌‌به اعمال مجازات‌ها در دستورالعمل‌ها اقدام کرده و ضمن ارسال گزارش هفتگی برخورد قاطع با متخلفان برابر مقررات در نظر گرفته شده به ستاد مدیریت بحران مستقر در معاونت حمل و نقل ، متخلفان را در رسانه‌ها معرفی نمایند .

۲- به منظور استفاده از فرصت به وجود آمده در ارتقای تکنولوژی ، افزایش شفافیت و تسهیل ارائه خدمات به مردم ، مقرر شد ، کلیه دستگاه‌های مسئول تا پایان مهرماه ، نسبت‌‌ به حذف کلیه مراجعات حضوری اجباری مردم برای انجام امور اداری با جایگزین کردن خدمات الکترونیک اقدام کنند .

۳- به منظور تقویت اعمال مقررات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌‌ویژه در پایانه‌ها و ناوگان ، مقرر شد هر یک از دستگاه‌ها در صورتی که به مصوبات تکمیلی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای برخورد با متخلفان نیاز دارند ، درخواست خود را به معاونت حمل و نقل ارسال کنند .

۴- به منظور اجتناب از تمرکزگرایی و تقویت قوه نظارت‌گری و نقش آفرینی هر یک از اعضا به عنوان راهبر ، با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی ، مقرر شد کلیه دستگاه‌ها بیش از پیش ، تفویض اختیار و تمرکززدایی را در دستور کار قرار دهند .

۵- در راستای توسعه مبتنی بر اصول حمل و نقل پایدار ، مقرر شد ، شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران امور مربوط به برقی‌‌کردن راه‌‌آهن و همچنین بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌‌‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را پیگیری کند .




مطالب مرتبط

قطارهای فارس در مسیر تهران به‌صورت روزانه در ساعت ۱۸:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۲۰:۵۰ از مبدأ تهران و در مسیر مشهد ساعت ۱۴:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۰۶:۲۵ از مبدأ مشهد و ایستگاه‌های بین راهی به مسافران خدمات می‌دهد .

|

رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات ، رشد ۱۵ درصدی تعداد واگن‌های بارگیری شده ، رشد ۹ درصدی تناژ تخلیه ، رشد ۷۴درصدی درآمدهای عملیاتی و خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار از مهم‌ترین اقدامات حوزه حمل بار در سال گذشته بود .

|

در حال حاضر بیشتر ناوگان ریلی با تولید داخل و تعمیرات ناوگان موجود تأمین می‌شود . برخی فعالان این حوزه تأکید می‌کنند که برای جبران کمبود نیاز به واردات واگن و لکوموتیو داریم ، اما متولیان بخش می‌گویند در کشور توان تولید برای رفع تمام نیازها در بخش حمل بار و مسافر را داریم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه آهن گفت : در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۶۸۵ دستگاه ناوگان است که این تعداد شامل ۶۴۵ واگن باری ...

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|

نظرات کاربران