در حال بارگذاری ...

بهره برداری از ۶.۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال مالی ۹۹

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ساخت و توسعه راه های شمال کشور گفت :‌ طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۶.۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال مالی به بهره برداری می رسد که با این اقدام بیش از ۷۸ کیلومتر بزرگراه هراز به صورت چهارخطه زیرعبور قرار می گیرد .

حسن کلهری با اشاره به بهره برداری ۶ کیلومتر از محور هراز در خرداد ماه سال جاری گفت : ‌طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۶.۵ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال مالی به بهره برداری می رسد و بدین ترتیب بیش از ۷۸ کیلومتر از محور هراز به صورت چهارخطه زیر عبور قرار می گیرد . وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بخش را ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد .

کلهری از اولویت بندی در بهره برداری این پروژه خبر داد و گفت : چهارخطه کردن محدوده بایجان - تونل وانا شامل ساخت یک رشته تونل ۵۱۳ متری و چهار دستگاه پل به طول ۴۰۰ متر اولویت اول بهره برداری است . بایجان - پل استراباکو به طول ۲ کیلومتر تا پایان سالجاری و پل استراباکو - تونل وانا نیز تا پایان سال مالی به بهره برداری خواهد رسید .

مدیرکل ساخت و توسعه راه های شمال کشور اظهار داشت : برآورد اعتبار مورد نیاز در این بخش ۸۰۰ میلیارد ریال است که ارزیابی و آزادسازی ۴ هزار متر مربع زمین نیز جزئی از این اقدامات است .

کلهری چهارخطه کردن محور در محدوده لاسم - زیارباغ به طول ۲.۵ کیلومتر را اولویت دوم این پروژه مهم در سال جهش تولید ذکر کرد و افزود : یک رشته تونل به طول ۱۰۴۰ متر که تا امروز ۸۴۰ متر آن لاینینگ شده است با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد ، تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد . ‌احداث یک دستگاه تونل به طول ۱۰۴۰ متر با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال بخش دیگری از این پروژه مهم است که تا پایان سال مالی تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود .

مدیرکل ساخت و توسعه راه های شمال کشور پیشرفت فیزیکی پروژه را ۶۹ درصد اعلام و اظهار کرد : به منظور تکمیل پروژه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .




مطالب مرتبط

این محور از ترانزیت بار و مسافر به شمال شرق کشور و آسیای میانه از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از محورهای ارتباطی زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ بازگشایی قطعه اول محور دولت آباد - تربت حیدریه با حضور معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

نظرات کاربران