در حال بارگذاری ...

عملکرد فوق العاده بنادر در حوزه صادرات از زمان شیوع ویروس کرونا

بنادر از ظرفیت های بسیار مناسبی برخوردار هستند و در صورت ایجاد تفاوت اساسی برای فعالیت اقتصادی ، با توجه به مزیت های بنادر که در نهایت به کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش سرعت تجارت ختم می شود ، شاهد تشویق و تمایل سرمایه گذاران برای انجام فعالیت اقتصادی در بنادر خواهیم بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معاون و کشاورزی ایران گفت : بنادر طی مدت اخیر و به ویژه سه ماهه نخست سال عملکرد فوق العاده ای در حوزه صادرات داشتند و تمام تلاش خود را برای جبران کمبودهای کشور کردند .

سیدمصطفی موسوی با اشاره به اینکه بنادر کشور در دوران شیوع ویروس کرونا که مرزها بسته بود ، کارنامه بسیار خوبی داشتند ، اظهار داشت : در روزهایی که مرزهای زمینی بسته بود ، بنادر به تنها گلوگاه تنفسی کشور در حوزه صادرات تبدیل شدند و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا کردند . ضرورت توسعه بنادر یک مسئله اجتناب ناپذیر است و توسعه هرچه بیشتر و بهتر زیرساخت ها ؛ می تواند نقش اقتصادی بنادر کشور را پررنگ تر کند ، هر چند که در برهه زمانی فعلی می توان عنوان کرد که بنادر ایران از نظر زیرساخت شرایط مناسبی دارد .

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معاون و کشاورزی ایران با بیان اینکه ضرورت دارد سرمایه گذاری در بنادر کشور تسهیل شود ، عنوان کرد : باید با مصلحت اندیشی، بسته های جذاب اقتصادی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر کشور تعریف شود و اینگونه شاهد جذب سرمایه بخش خصوصی در بنادر باشیم .

وی در ادامه با بیان اینکه مقوله صادرات مجدد در بنادر کشور و به ویژه بنادری که در مناطق آزاد هستند مدنظر قرار گیرد ، گفت : با ایجاد جذابیت اقتصادی در بنادر کشور شاهد جذب شدن سرمایه گذاران بخش خصوصی برای انجام فعالیت اقتصادی خواهیم بود و مقوله صاردات مجدد از جمله مسائلی است که می تواند مورد توجه جدی قرار گیرد .

موسوی با تأکید بر اینکه بنادر کشور در دوران تحریم تحت فشار اقتصادی قرار دارند ، تصریح کرد : زمانی که بنادر با فشار بیرونی از نظر اقتصادی همراه هستند باید با تسهیل قوانین داخلی موجب فعالیت سرمایه گذاران داخلی را رقم بزنیم و با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه بندری و دریایی فراهم کنیم . بنادر از ظرفیت های بسیار مناسبی برخوردار هستند و در صورت ایجاد تفاوت اساسی برای فعالیت اقتصادی ، با توجه به مزیت های بنادر که در نهایت به کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش سرعت تجارت ختم می شود ، شاهد تشویق و تمایل سرمایه گذاران برای انجام فعالیت اقتصادی در بنادر خواهیم بود .

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معاون و کشاورزی ایران با اشاره به عملکرد سازمان بنادر در حوزه صادراتی ، بیان کرد : بنادر طی مدت اخیر و به ویژه سه ماهه نخست سال عملکرد فوق العاده ای در حوزه صادرات داشتند و تمام تلاش خود را برای جبران کمبودهای کشور کردند . سازمان بنادر و دریانوردی باید در حوزه تخلیه و بارگیری نظارت بیشتری در رابطه با اپراتورهای فعال داشته باشد و ضرورت دارد بسته های تشویقی را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران افزایش داد .




مطالب مرتبط

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

باید از وضع قوانین یک‌روزه و خلق‌الساعه در حوزه دریایی و بندری پرهیز و شرایطی را فراهم کرد تا با رفع بوروکراسی‌های اداری و تسهیل قوانین و مقررات موجود ، شاهد جذب و ایجاد انگیزه فعالان بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری باشیم .

|

تشکل‌ها در حوزه مهندسی سواحل و توسعه امور زیربنایی بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تجمیع ظرفیت حوزه مهندسی و همچنین همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی ، شاهد حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

|

در حوزه توسعه دریامحور غفلت‌ کرده‌ایم . کشورهای منطقه از جمله امارات و عمان به خوبی از ظرفیت‌های دریایی و بندری خود طی سالیان گذشته بهره‌ برده‌اند و اکنون در موقعیت خوبی قرار دارند اما متاسفانه ما در حوزه توسعه دریامحور غفلت کرده‌ایم و باید به طور اساسی با اقدامات کلان ...

|

نظرات کاربران