در حال بارگذاری ...
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی بر حل مشکلات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در خوزستان

    تخصیص اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در حوزه دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ، باید از طریق مدیران استانی و ملی پیگیری شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان گفت : حل مشکلات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در این استان مورد تأکید است .

    سید حسین میرشفیع در جلسه هماهنگی و بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی که با حضور مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد ، با بیان اینکه حل برخی مشکلات نیازمند مجوزهای قانونی است ، اظهار کرد : برخی از این مجوزها جزء اختیارات وزیر و برخی در اختیار دستگاه های مرکزی زیرمجموعه وزارت است که سعی خواهیم کرد این مجوزها را اخذ کنیم .

    نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در ستاد خوزستان با بیان اینکه تأمین منابع مالی با محدودیت هایی همراه است ، بر لزوم استفاده از سایر ظرفیت های اجرایی تأکید کرد و افزود : می توان برای پیشبرد فعالیت ها و اقدامات در حال انجام ، از ظرفیت برخی دستگاه های غیر دولتی استفاده کرد . ظرفیت های سرمایه گذاری تبصره ماده ۵۶ و یا تبصره ۱۹ نیز وابستگی کمتری به بودجه دولتی دارند و باید این ظرفیت ها را فعال کرد.

    وی با بیان اینکه تلاش همه باید در راستای استفاده از فرصت ها برای رسیدن به نتایج مطلوب باشد ، اذعان کرد : تخصیص اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در حوزه دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ، باید از طریق مدیران استانی و ملی پیگیری شود . وزیر راه و شهرسازی تأکید ویژه ای بر رفع مشکلات زیرمجموعه این وزارت در خوزستان دارد و در خصوص مباحث مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت در این استان از جمله فرودگاه اهواز با وزیر نفت دیدار و گفتگو خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

    |

    ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

    |

    گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راه ها بطور مستمر در سطح راه ها فعالند و سامانه ۱۴۱ نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه خلف حریم راه ها و مشکلات جاده ای ؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد .

    |

    استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

    |

    ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

    |

    نظرات کاربران