در حال بارگذاری ...
  • نشست صمیمانه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با مدیران بانک‌های کشور

    در شرکت راه آهن ، یک زیست بوم سرمایه‌گذاری تدوین شده که در این زیست بوم ، دو نقش برای پیشرفت صنعت حمل و نقل ریلی تعریف شده است . نقش نخست برای شرکت راه آهن است تا به عنوان تسهیل‌گر از جانب دولت ، تسهیلات لازم به بخش خصوصی ارایه نماید و نقش دوم ، به عنوان سرمایه پذیر است تا به صورت مشارکت عمومی با بخش خصوصی وارد ارتباط شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست صمیمانه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با مدیران بانک‌های کشور به منظور تقدیر از بانک‌های عامل همکار با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر گسترش همکاری‌ها در صنعت حمل و نقل ریلی برگزار شد و طرفین بر لزوم افزایش همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری در این صنعت تاکید کردند .

    محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی ، مدیرعامل شرکت راه آهن نشست صمیمانه‌ای را با مدیران تعدادی از بانک‌های کشور به منظور تقدیر از ایشان به‌خاطر گسترش همکاری‌ها در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در مورخ ۲۶ شهریور برگزار کردند .

    در این نشست مدیران بانک‌ها ؛ آقایان محمد بیگدلی مدیر عامل بانک ملت ، محمد فطانت بار مدیرعامل بانک آینده ، علی موسوی زاده معاون اعتباری و بانکداری شرکتی ، حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون ، رضا صدیق قائممقام مدیرعامل بانک صادرات و سعید مستشار سرپرست بانک ایران و ونزوئلا و همچنین رییس انجمن صنفی حمل و نقل ریلی و برخی مدیران این صنعت حضور داشتند و بر ضرورت همکاری و سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید شد .

    سعید رسولی ، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و اثرات ویروس کرونا با هدف ارتقاء و توسعه حمل و نقل ریلی با افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش بخصوص در سال جهش تولید ، همکاری گسترده‌ای با بانک‌های مختلف و شرکت‌های سازنده ناوگان و شرکتهای حمل و نقل ریلی به‌عنوان سرمایه گذار داشته است ، افزود : در این رابطه بانک‌های عامل بطور جدی ما را در این راه یاری رسانده و همکاری صمیمانه‌ای داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و البته با مساعدت هرچه بیشتر آن‌ها آماده‌ابم که قدم‌های بسیار بلندتری در مسیر رونق و جهش تولید در این صنعت برداریم ،

    رسولی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت حمل و نقل ریلی کشور و ظرفیت‌های ارزشمند تولیدی  موجود در کشور  گفت : در شرکت راه آهن ، یک زیست بوم سرمایه‌گذاری تدوین شده که در این زیست بوم ، دو نقش برای پیشرفت صنعت حمل و نقل ریلی تعریف شده است . نقش نخست برای شرکت راه آهن است تا به عنوان تسهیل‌گر از جانب دولت ، تسهیلات لازم به بخش خصوصی ارایه نماید و نقش دوم ، به عنوان سرمایه پذیر است تا به صورت مشارکت عمومی با بخش خصوصی وارد ارتباط شود .

    مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : اکنون برای سرمایه‌گذاران به تناسب نوع پروژه و نوع سرمایه‌گذاری بسته‌های حمایتی تدارک شده است ؛ به نحوی که جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاران و تامین کنندگان  سرمایه به ویژه بانک‌ها وجود داشته باشد . در این بسته‌ها تدابیر لازم برای بخش مدیریت ریسک و کاهش ریسک در نظر گرفته شده است . شرکت راه آهن در صدد است با ساز و کارهای قانونی ، بخش مالی مورد نیاز پروژه‌ها را تا حدود ٢٠ درصد از طریق منابع سرمایه گذاران و مابقی به صورت وجوه اداره شده دولت و منایع بانکی با حمایت و در صورت نیاز ضمانت توسعه حمل و نقل ریلی را سرعت بخشد ، به نحوی که برآیند این اقدامات طوری باشد که محیطی جذاب برای سرمایه گذاری فراهم شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی از مشکلات مطرح شده از سوی مدیران بخش‌های خصوصی صنعت حمل و نقل ریلی کشور اظهار کرد : همیشه بین بانک‌ها و مشتریان انتظاراتی به صورت دو سویه وجود دارد که باید در تعامل سازنده و مثبت نتیجه توسعه سرمایه گذاری و خدمت به مردم عزیزمان باشد . انتظار تسهیل‌گری ، سرعت و تخفیف در تضامین از سوی متقاضیان و وجود مقررات خاص از سوی بانک‌ها در همه جای دنیا وجود دارد . اما مهم این است که امروز مدیران بانک‌های کشور  اراده همکاری با راه آهن را دارند و مقام عالی وزارت هم تایید کردند و بانک‌ها نیز لبیک گفتند و اکنون این عزم و اتفاق نظر در مدیران ارشد بانک‌ها به منظور توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد . صرفا یکسری مسایل تکنیکی وجود دارد که امیدواریم با جلسات اختصاصی که با حضور شرکت‌ها و مدیران بانک‌ها خواهیم داشت، برطرف شوند .

    مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد : راه آهن اهداف بلندی را برای مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری تعریف کرده است . یکی از ارکان اصلی برای تامین سرمایه‌ در این صنعت ، بانک‌‌ها هستند . اکنون ما با اکثر بانک‌ها توافق و همکاری خوبی داریم . خوشبختانه نگاه بانک‌ها به پروژه‌های ریلی نگاه خوبی است و ما نیاز داریم که برای سرمایه‌گذاری بیشتر ، این همکاری‌ها را گسترش دهیم .




    مطالب مرتبط

    افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت خطوط ریلی تا پایان سال ۱۴۰۰

    افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت خطوط ریلی تا پایان سال ۱۴۰۰

    سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی در سال ۹۹ دو برابر شده است . تا سال آینده در مسیرهایی که مراکز تولید بار است و ریل داریم ، از سهم ۱۵ درصدی برای ریل در کل کشور استفاده می‌کنیم .

    |

    نظرات کاربران