در حال بارگذاری ...

افزایش ساعت کاری پایانه مرزی میلک طی ۱۰ روز آینده

نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار ، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق ، گسترش تجارت بین ایران و افغانستان و توسعه اقتصادی منطقه از جمله ویژگی های مهم پایانه مرزی میلک است که سبب شده این اداره کل تمام تلاش خود را برای رونق هر چه بیشتر آن بکار گیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت : ساعت کاری پایانه مرزی میلک با توجه به حجم ترافیک کامیون های صادراتی و ترانزیتی به طور موقت طی ۱۰ روز آینده از ساعت ۷ تا ۲۲ افزایش پیدا کرد .

ایوب کرد با بیان اینکه قبلا ساعت کاری پایانه مرزی میلک از ساعت ۷ تا ۱۹ عصر بود ، اظهار داشت : موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب مرز بین ‌المللی میلک به لحاظ همجواری با کشور افغانستان ، قابلیت های اقتصادی بسیاری در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا ، آسیای مرکزی و شرقی ایجاد کرده است . نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار ، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق ، گسترش تجارت بین ایران و افغانستان و توسعه اقتصادی منطقه از جمله ویژگی های مهم پایانه مرزی میلک است که سبب شده این اداره کل تمام تلاش خود را برای رونق هر چه بیشتر آن بکار گیرد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد : در این راستا اخیرا با توجه به تراکم بالای کامیون های صادراتی و ترانزیتی از این پایانه مرزی به منظور برطرف نمودن کمبودها و تسهیل تردد ، در جلسه مورخ ۲۵ شهریورماه جاری با حضور معاون استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی و انتظامی زیربط ضمن پیگیری مصوبات مرزی ۲۳ مردادماه ، تصمیمات اجرایی  لازم اتخاذ گردید .

وی با بیان اینکه هم اینک روزانه ۲۴۰ دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک تردد می کنند ، گفت : با پیگیری های انجام شده مقرر شد علاوه بر افزایش ساعت کاری این پایانه مرزی ، زیر ساخت های لازم جهت تردد روزانه ۴۰۰ دستگاه ناوگان در این پایانه مرزی فراهم شود .

کرد استفاده از ظرفیت تخلیه و بارگیری در مرز جهت تسهیل و تسریع ورود کامیون های خالی کشور افغانستان را از دیگر تصمیمات اخیر در پایانه مرزی میلک عنوان کرد .

گفتنی است پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز کشور افغانستان واقع شده است .




مطالب مرتبط

پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد .

|

پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت ...

|

روزانه به طور متوسط بیش از ۱۵۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میلک تردد صورت می گیرد .

|

هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

|

ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

|

نظرات کاربران