در حال بارگذاری ...
  • بازگشایی موقت فرودگاه چابهار – بندر کنارک از امروز

    گفتنی است که ۱۱ شهریور فرودگاه کنارک (چابهار) اعلام کرد که به دلیل نارسایی و پوسیدگی لوله‌های سوخت ، پروازها تا اطلاع ثانوی در این فرودگاه تعطیل است و این فرودگاه از روز پنجشنبه ۲۰ شهریور تعطیل و تمامی پروازها به این فرودگاه لغو شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پی تعطیلی پروازهای مسافربری فرودگاه چابهار – بندر کنارک ، از این فرودگاه بازدید میدانی کرد و پس از رایزنی با مسئولان مربوطه ، اعلام کرد که این فرودگاه از ۲۶ شهریور به صورت موقت بازگشایی می‌شود .

    تورج دهقانی زنگنه در پی تعطیلی پروازهای مسافربری فرودگاه چابهار – کنارک که به علت مشکلات فنی رخ داده بود ، به بندر چابهار رفت و از برج مراقبت ، دستگاه‌های کمک ناوبری ، برج مراقبت پرواز و مرکز مدیریت سوخت فرودگاه کنارک به طور میدانی بازدید کرد .

    وی طی این بازدید اظهار کرد : با رفع نواقص و هماهنگی با مسئولان مختلف کشوری ، استانی و محلی چابهار - کنارک ، مجددا فرودگاه بازگشایی شده و پروازها به روال قبل باز خواهند گشت . این فرودگاه از روز ۲۶ شهریور به صورت موقت بازگشایی می‌شود . همچنین روز شنبه ۲۹ شهریور در راستای ‌رفع مشکلات و مسائل فرودگاه چابهار ، جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ‌مسافرانی که در چند روز اخیر به دلیل مشکلات‌ فرودگاه چابهار دچار مشکل شده‌اند ، می‌توانند پرداختی‌های خود را بابت بلیت دریافت کنند . شرکت‌های هواپیمایی نیز موظف هستند ، مبالغ بلیت را به مسافران برگردانند‌ یا اینکه بلیت دیگری برای مسافران صادر کنند .

    دهقانی زنگنه یادآور شد : فرودگاه چابهار از چند روز پیش بدون اطلاع قبلی به مسافران تعطیل شده بود و همین موضوع مشکلات زیادی را برای مسافران به وجود آورد . بازدیدها به همراه هیئتی از نیرو‌های وزارت دفاع ، نهاجا و شرکت عقاب عسلویه و‌ مسئولان محلی انجام شده است .

    گفتنی است که ۱۱ شهریور فرودگاه کنارک (چابهار) اعلام کرد که به دلیل نارسایی و پوسیدگی لوله‌های سوخت ، پروازها تا اطلاع ثانوی در این فرودگاه تعطیل است و این فرودگاه از روز پنجشنبه ۲۰ شهریور تعطیل و تمامی پروازها به این فرودگاه لغو شد .

    فرودگاه کنارک - چابهار متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و چند سالی است که در اختیار بخش تجاری (عقاب عسلویه) برای رشد و شکوفایی این منطقه قرار داده شده است .

    در ۴۰ سال گذشته پایگاه شکاری نیروی هوایی کنارک به‌ عنوان فرودگاه نظامی در چابهار مورد استفاده قرار می‌گرفت که با چابهار فاصله‌ای حدود ۵۰ کیلومتر دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

    |

    مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

    |

    لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

    |

             

    |

    مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

    |

    نظرات کاربران