در حال بارگذاری ...

ممیزی عملکرد اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها برای دادن اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۰

یکی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بحث افزایش ایمنی راه‌ها ، کمربندی جنوبی تهران است که سازمان راهداری با همه محدودیت‌های مالی در این مسیر یک کار جهادی انجام داده تا گره از کار این مسیر پرترافیک باز کند و به زودی افتتاح خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، یکصدودهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضا به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد .

یکصدودهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با حضور محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی و کلیه اعضا برگزار شد . در ابتدا در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانسی به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، نماینده سازمان برنامه و بودجه به ارائه گزارشی در خصوص نحوه بودجه در نظر گرفته شده برای اقدامات هریک از اعضا در بحث ایمنی راه‌ها پرداخت و در ادامه در این زمینه بحث و تبادل نظر انجام گرفت .

محمد اسلامی در این جلسه با اشاره پیشرفت‌های خوب انجام گرفته درخصوص ایمنی راه‌ها طی سال گذشته اظهار داشت :‌ در این خصوص با پلیس راهنمایی و رانندگی برای یک حرکت جهادی مشترک تفاهمنامه ای امضا شد که در مورد آشکارسازی نقاطی بود که سابقه حادثه در آن‌ها وجود دارد . در این تفاهمنامه که برای ۲۵۱ نقطه بود ، بیش از ۱۴۷ مورد آن تا پایان اردیبهشت امسال برطرف شده است . بیش از ۶۰ مورد در دست اجرا بوده و نزدیک به ۴۰ مورد هم تقاطع‌های غیرهمسطح است که به واسطه هزینه‌های سنگینی که دارند ، باید یک ردیف خاص برای آن‌ها در نظر گرفته شود .

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : در همین زمینه پیشنهاد می‌شود این کمیسیون با همکاری سازمان برنامه و بودجه یک تصویرسازی از ردیف اعتباری اعضا داشته باشد تا با بررسی گزارش‌های ارائه شده و ممیزی لازم یک دستاورد مناسب را در پایان سال ۱۴۰۰ دراین زمینه شاهد باشیم .

وی با تاکید بر اینکه لازم است الزامات ایمنی به صورت تضامنی و همه با یکدیگر اقدام شود ، اظهار داشت :‌ در این خصوص در بخش فرهنگ‌سازی و مردمی باید کارها جدی‌تر انجام شود تا فرهنگ رانندگی و ترافیکی بالا برود . در همین زمینه وزارت راه و شهرسازی سالانه تقریبا ۸۰۰ کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه می‌کند که این عدد به واسطه آسیب پولی ملی آنچنان که باید و شاید به چشم نمی‌آید در حالی که هزینه‌های ساخت جاده هنگفت است .

وی افزود : یکی دیگر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بحث افزایش ایمنی راه‌ها ، کمربندی جنوبی تهران است که سازمان راهداری با همه محدودیت‌های مالی در این مسیر یک کار جهادی انجام داده تا گره از کار این مسیر پرترافیک باز کند و به زودی افتتاح خواهد شد . همچنین در این زمینه باید اشاره‌ای به تعویض گاردریل‌ها با نیوجرسی داشت که در مسیری همچون آزادراه تهران – کرج – قزوین به میزان قابل ملاحظه‌ای حوادث کاهش یافته است .

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : همان‌طور که گفته شد در سند ۱۴۰۰ در حوزه ایمنی راه‌ها ، عملکرد اعضا اندازه‌گیری و ارزیابی می‌شود تا با رتبه‌بندی در کمیسیون اعتبارات داده شود تا هم عقب‌ماندگی‌ها جبران و هم کارهای نیمه‌تمام به پایان برسد .

در این جلسه پیش نویس نقشه راه ایمنی راه‌های کشور تصویب و مقرر شد به دولت جهت تایید نهایی ارائه شود .

همچنین در این جلسه استاندار زنجان به همراه اعضای کمیسیون ایمنی راه های این استان گزارشی از آخرین اقدامات انجام گرفته در این حوزه به وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضا ارائه دادند . در پایان این گزارش تصمیمات مرتبط در بحث ایمنی راه های این استان اتخاذ و وزیر راه و شهرسازی بر لزوم توسعه و ادامه همه موارد مربوط به توسعه راه های این استان با قدرت و بدون وقفه تاکید کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در پیامی از تلاش شبانه‌روزی راهداران برای جلوگیری از انسداد راه‌ها و جاده‌ها و فراهم کردن شرایط ...

|

بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش‌بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سال آینده نگاه ویژه‌ای به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و رفع نقاط پرتصادف وجود خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی اهتمام ...

|

نظرات کاربران