در حال بارگذاری ...

بهره برداری از علائم کمک ناوبری هوشمند (مجازی) در بندر چابهار

با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، این طرح در کلیه بنادر تابعه در طول سواحل استان نیز اجرایی گردد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه ها و ناوگان تحت پرچم و همچنین با توجه به افزایش میزان ترددهای دریایی ، طرح سیستم کمک ناوبری هوشمند در بندر چابهار به بهره برداری رسید .

سید حسن ابراهیمی اظهار کرد : اجرای طرح سیستم کمک ناوبری هوشمند مجازی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از طراحی نرم افزار و سخت افزار فرستنده و گیرنده AIS و با بهره گیری از تکنولوژی و استاندارد AIS (Aton) در بندر چابهار به بهره برداری رسید .

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود : از مزایای استفاده از این سیستم و تجهیز علائم کمک ناوبری بندر به سیستم شناسایی اتوماتیک AIS در عملیات ایمن است که در صورت خاموش بودن چراغ های علائم کانال و جابجایی بویه ها ، تاثیری در ایمنی عملیات بندر ایجاد نخواهد کرد . این سیستم با علامت گذاری دقیق در نقاط تعریف شده ، کمک می کند تا کلیه شناورها و راهنمایان بتوانند در سیستم های کمک ناوبری خود مانند ECDIS و AIS مسیر صحیح کانال ورودی را تشخیص دهند .

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ؛ بندر چابهار ابراز امیدواری کرد : با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، این طرح در کلیه بنادر تابعه در طول سواحل استان نیز اجرایی گردد .




مطالب مرتبط

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

در این رویکرد آموزشی از دانش آموزان خواسته شد در پاکیزه نگه داشتن محیط زیست دریا و ساحل ، با سازمان بنادر و دریانوردی مشارکت فعال داشته باشند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست تکمیل پیش نویس پروتکل تامین ایمنی دریانوردی دریای خزر با حضور ویدئوکنفرانسی سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و ...

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

نظرات کاربران