در حال بارگذاری ...

لزوم افزایش تعامل با کشورهای مختلف برای رونق اقتصادی در منطقه مکران و چابهار

در شرایط کنونی اقتصاد کشور ، توسعه ترانزیت ضروری است و این اقدامات را در قالب توسعه اقتصادی کشور انجام می‌دهیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اساساً اپراتوری بنادر در کشورهای مختلف را شرکت‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند گفت : به دلیل توسعه تعاملات با جهان و همچنین ایجاد رونق اقتصادی نیاز داریم که در منطقه مکران و چابهار با کشورهای مختلف تعامل داشته باشیم .

محمد اسلامی ادامه داد : در بندر چابهار با اپراتوری شرکت هندی سعی کرده ایم سهم بار را افزایش دهیم و بتوانیم با این اقدامات توسعه دهنده ، نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کند . این اقدامات از پیش از این دستور کار وزارت راه و شهرسازی بوده و هم اکنون هم دنبال می شود و ما باید بتوانیم سرمایه‌ها را از این طریق جذب کنیم.

اسلامی بیان کرد : تفاهمنامه سه جانبه بین دولت ایران ، هندوستان و افغانستان فعال شده و حضور شرکت هندی در قالب این تفاهم نامه بوده که حجم قابل ملاحظه‌ای از اقدامات ترانزیت در قالب این معاهده به صورت واردات و صادرات انجام می‌شود .

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : در شرایط کنونی اقتصاد کشور ، توسعه ترانزیت ضروری است و این اقدامات را در قالب توسعه اقتصادی کشور انجام می‌دهیم .

توسعه زیرساخت ها و حمایت از شرکت های حمل و نقلی در بنادر

او با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در بنادر توسعه زیرساخت ها و حمایت از شرکت های حمل و نقلی و همچنین پشتیبانی کردن کشتی‌ها ، تسهیل گری و حمایت از توسعه بازرگانی و تجارت کشور را انجام می دهد ، افزود : گمرک در این زمینه تنها ارزیابی برای واردات و صادرات را انجام می‌دهد .

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات اخیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایر و سایر پروازهای خارجی هم گفت : مشکلی در این زمینه وجود ندارد و روابط در حوزه هوایی در این زمینه متقابل است هم اکنون پروازهایی که لازم است به کشور مختلف به صورت روتین انجام می شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، امروز در مذاکره بین وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر امور خارجه هند ، توافق نهایی با هند برای توسعه بندر چابهار صورت گرفت ...

|

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر از پسابندر در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان‌های هرمزگان و بوشهر به شلمچه در استان خوزستان منتهی می‌شود .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

نظرات کاربران