در حال بارگذاری ...

برگزاری اولین جشنواره انتخاب برترین پروژه های راهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی

با توجه به تنوع پروژه‌ها چهار کمیته ارزیابی شامل کمیته ایمنی ، روسازی ، ابنیه فنی و ساخت راه‌های فرعی و روستایی و از متخصصان و کارشناسان دانشگاهی و اجرایی مرتبط با موضوع توسط مرکز و با هماهنگی سازمان جهت بررسی و انتخاب پروژه ها انتخاب شدند و پروژه های ارسالی را مورد بررسی و داوری قرار دادند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ اولین جشنواره معرفی پروژه های برتر حوزه راهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی ۲۶ شهریور ماه سال جاری با حضور مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و تعدادی از اعضای کمیته های ارزیابی پروژه ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شود .

این جشنواره که توسط این سازمان و با مشارکت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود ، از پروژه‌های برتر در زمینه های ایمنی ، روسازی ، ابنیه فنی و ساخت راه‌های فرعی و روستایی اجرا شده در سال‌های اخیر بر اساس شاخص‌های موضوعی از طریق فراخوان عمومی از ادارات کل استان‌ها ، جامعه پیمانکاران ، مهندسان و مشاوران در سطح کشور جمع آوری و طی مراحل تعیین شده در آیین نامه توسط هیات داوران جشنواره مورد بررسی و داوری قرار گرفت که در این وبینار مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .

این گزارش حاکی است توجه بیشتر به کارایی ، دوام و اثربخشی پروژه‌ها از طریق تشویق دست‌اندرکاران ، شناسایی و هدایت توانمندی ها و استعدادها در راستای ارتقای کیفیت پروژه ها ، دستیابی به تجارب ملموس در اجرای بهینه پروژه ها از نظر کیفیت ، هزینه ، زمان ، نوآوری ، تبادل افکار و به اشتراک گذاشتن دانش ، تخصیص و تجارب ارزشمند در حوزه پروژه های راهداری و توسعه فرهنگ تشویق و افزایش مسئولیت پذیری در طرح ها و پروژه های اجرایی حوزه راهداری از جمله اهداف این جشنواره است .

انتخاب روش های مناسب کم هزینه و موثر در اجرا، زمان و سرعت اجرا، تکنولوژی مواد و مصالح و استفاده از فناوری‌های نوین اقتصادی ، رعایت استانداردهای ایمنی در پروژه ، مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی ، خلاقیت و نوآوری در طرح و اجرا، کامل بودن مراحل مطالعات اولیه و تکمیلی ، رعایت استانداردهای کیفی در اجرا، هزینه اجرا و دوام و طول عمر بهره‌برداری ، از معیارها و شاخص‌های ارزیابی این جشنواره بوده است .

با توجه به تنوع پروژه‌ها چهار کمیته ارزیابی شامل کمیته ایمنی ، روسازی ، ابنیه فنی و ساخت راه‌های فرعی و روستایی و از متخصصان و کارشناسان دانشگاهی و اجرایی مرتبط با موضوع توسط مرکز و با هماهنگی سازمان جهت بررسی و انتخاب پروژه ها انتخاب شدند و پروژه های ارسالی را مورد بررسی و داوری قرار دادند .

 گفتنی است مقرر بود این جشنواره در تیرماه سال جاری برگزار شود اما به درخواست بسیاری از ادارات استان ها مبنی بر تامین و تغییر زمان برگزاری جشنواره به دلیل حجم کاری و شرایط سخت راهداری زمستانی که بسیاری از استان‌ها با آن درگیر بودند و با عنایت به شرایط پیش آمده در سطح کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت و محدودیت برگزاری کلیه جشنواره‌ها تاریخ برگزاری جشنواره به شهریورماه سال تغییر یافت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران