در حال بارگذاری ...
  • برگزاری اولین جشنواره انتخاب برترین پروژه های راهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی

    با توجه به تنوع پروژه‌ها چهار کمیته ارزیابی شامل کمیته ایمنی ، روسازی ، ابنیه فنی و ساخت راه‌های فرعی و روستایی و از متخصصان و کارشناسان دانشگاهی و اجرایی مرتبط با موضوع توسط مرکز و با هماهنگی سازمان جهت بررسی و انتخاب پروژه ها انتخاب شدند و پروژه های ارسالی را مورد بررسی و داوری قرار دادند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ اولین جشنواره معرفی پروژه های برتر حوزه راهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی ۲۶ شهریور ماه سال جاری با حضور مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و تعدادی از اعضای کمیته های ارزیابی پروژه ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شود .

    این جشنواره که توسط این سازمان و با مشارکت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود ، از پروژه‌های برتر در زمینه های ایمنی ، روسازی ، ابنیه فنی و ساخت راه‌های فرعی و روستایی اجرا شده در سال‌های اخیر بر اساس شاخص‌های موضوعی از طریق فراخوان عمومی از ادارات کل استان‌ها ، جامعه پیمانکاران ، مهندسان و مشاوران در سطح کشور جمع آوری و طی مراحل تعیین شده در آیین نامه توسط هیات داوران جشنواره مورد بررسی و داوری قرار گرفت که در این وبینار مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .

    این گزارش حاکی است توجه بیشتر به کارایی ، دوام و اثربخشی پروژه‌ها از طریق تشویق دست‌اندرکاران ، شناسایی و هدایت توانمندی ها و استعدادها در راستای ارتقای کیفیت پروژه ها ، دستیابی به تجارب ملموس در اجرای بهینه پروژه ها از نظر کیفیت ، هزینه ، زمان ، نوآوری ، تبادل افکار و به اشتراک گذاشتن دانش ، تخصیص و تجارب ارزشمند در حوزه پروژه های راهداری و توسعه فرهنگ تشویق و افزایش مسئولیت پذیری در طرح ها و پروژه های اجرایی حوزه راهداری از جمله اهداف این جشنواره است .

    انتخاب روش های مناسب کم هزینه و موثر در اجرا، زمان و سرعت اجرا، تکنولوژی مواد و مصالح و استفاده از فناوری‌های نوین اقتصادی ، رعایت استانداردهای ایمنی در پروژه ، مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی ، خلاقیت و نوآوری در طرح و اجرا، کامل بودن مراحل مطالعات اولیه و تکمیلی ، رعایت استانداردهای کیفی در اجرا، هزینه اجرا و دوام و طول عمر بهره‌برداری ، از معیارها و شاخص‌های ارزیابی این جشنواره بوده است .

    با توجه به تنوع پروژه‌ها چهار کمیته ارزیابی شامل کمیته ایمنی ، روسازی ، ابنیه فنی و ساخت راه‌های فرعی و روستایی و از متخصصان و کارشناسان دانشگاهی و اجرایی مرتبط با موضوع توسط مرکز و با هماهنگی سازمان جهت بررسی و انتخاب پروژه ها انتخاب شدند و پروژه های ارسالی را مورد بررسی و داوری قرار دادند .

     گفتنی است مقرر بود این جشنواره در تیرماه سال جاری برگزار شود اما به درخواست بسیاری از ادارات استان ها مبنی بر تامین و تغییر زمان برگزاری جشنواره به دلیل حجم کاری و شرایط سخت راهداری زمستانی که بسیاری از استان‌ها با آن درگیر بودند و با عنایت به شرایط پیش آمده در سطح کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت و محدودیت برگزاری کلیه جشنواره‌ها تاریخ برگزاری جشنواره به شهریورماه سال تغییر یافت .




    مطالب مرتبط

    حمل و نقل جاده ای مسافر نیازمند بهره برداری از رویکردهای نوین

    حمل و نقل جاده ای مسافر نیازمند بهره برداری از رویکردهای نوین

    یکی از تاثیرات مهم در ارائه خدمات نوین به مسافران حذف واسطه های بدون آورده سرمایه و ایجاد ارزش افزوده در این حوزه و توانمند سازی سرمایه گذاران این بخش است . از طرفی هر اتوبوس می تواند ۱۶۰۰ کیلوگرم توشه همراه و غیر همراه را در چهارچوب قانون و بدون مغایرت با ایمنی مسافران در جعبه ...

    |

    تشریح ​نحوه آموزش های مرتبط با صدور کارت هوشمند رانندگان ناوگان عمومی حمل‌ و نقل جاده ای

    تشریح ​نحوه آموزش های مرتبط با صدور کارت هوشمند رانندگان ناوگان عمومی حمل‌ و نقل جاده ای

    متقاضیان تغییر نوع فعالیت مندرج در کارت هوشمند از باری به مسافری یا برعکس ، ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی تکمیلی نبوده و کارت هوشمند آنان تا مهلت اعتبار باقیمانده در کارت هوشمند، تعویض می شود .

    |

    نظرات کاربران