در حال بارگذاری ...
  • رتبه نخست فرودگاه لارستان در کشور برای اجرای پروتکل های بهداشتی

    با توجه به حضور مسافران در سالن فرودگاه ، تدابیری اندیشیده شد تا از ازدحام و تجمع در بین مسافرین خودداری شود و همچنین بر ضد عفونی تمامی بار مسافران و سایر وسایل نقلیه به صورت صحیح و همچنین ضد عفونی سالن بلافاصله پس از خروج مسافران توسط بهداشت محیط مستقر در پایگاه بهداشت مرزی نظارت شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرودگاه لارستان با رعایت ۹۸ درصد پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رتبه نخست در سطح کشور را میان فرودگاه ها کسب کرد .

    در وبینار وزارت بهداشت که با حضور معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد ، فرودگاه لارستان برای استفاده مسافران و شاغلان از ماسک و رعایت فاصله گذاری در سالن ها رتبه نخست را کسب کرد .

    دکتر یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان در این باره ضمن اشاره به تلاش ها برای کنترل مبادی ورودی و ایجاد پایگاه مراقبت مرزی در لارستان گفت : با شروع بیماری کووید ۱۹ و شناسایی افراد مبتلا و باتوجه به وجود فرودگاه بین المللی و پروازهای خارجی احتمال افزایش بیماری کووید ۱۹ در منطقه وجود داشت که به همین دلیل به سرعت هماهنگی های لازم با مدیریت فرودگاه لارستان صورت گرفت و به محض از سرگیری پروازها و ورود مسافران خارجی به منطقه پایش مسافران در محل فرودگاه انجام شود .

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مبادی ورودی تصریح کرد : در مرحله اول با دادن آموزش های لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی به مسافران و درخواست رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، قرار دادن آنان در فواصل مشخص و استفاده از ماسک مسافرین به نوبت در محوطه فرودگاه از نظر میزان درجه حرارت (تب) سنجش شدند .

    اخذ فرم تعهدنامه از مسافران برای رعایت قرنطینه به مدت ۱۴ روز و دریافت جواب آزمایشات به روش مولکولی (PCR-RT) که در فرودگاه مبدا انجام شده از دیگر اقدامات در مبادی ورودی بود که یگانه به آن اشاره کرد .

    وی با بیان اینکه اکنون از مسافرانی که نتیجه تست کووید به همراه ندارند نمونه گرفته می شود ، خاطرنشان کرد : تهیه نمونه از تمام مسافران تا پایان تیرماه و بعد از آن از مسافران علامت دار اقدام لازمی بوده که توسط کارکنان معاونت بهداشتی با همکاری فرودگاه انجام شده است .

    دکتر یگانه ، هماهنگی با گذرنامه جهت ثبت مشخصات و تعداد مسافران را از دیگر کارهای انجام شده در فرودگاه دانست و گفت : ارسال لیست مسافران ورودی به دانشگاه های دارای مسافر جهت مراقبت و پیگیری وضعیت آنها و ارسال لیست مسافران به مراکز جامع سلامت جهت مراقبت و پیگیری نیز اقدامی بوده که به مرحله اجرا در آمده است .

    وی در ادامه از اقدامات انجام شده در مبادی خروجی نیز سخن گفت و افزود : در مبادی خروجی نیز در صورت به همراه داشتن تست کووید۱۹ به روش مولکولی از آزمایشگاههای معتبر ، گواهی سلامت به زبان لاتین صادر شده است .

    معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین تب سنجی و آموزش مختصر به مسافران را از دیگر اقدامات در مبادی خروجی برشمرد .

    وی در پایان از اقدامات انجام شده در سالن فرودگاه نیز گفت و اذعان داشت : با توجه به حضور مسافران در سالن فرودگاه ، تدابیری اندیشیده شد تا از ازدحام و تجمع در بین مسافرین خودداری شود و همچنین بر ضد عفونی تمامی بار مسافران و سایر وسایل نقلیه به صورت صحیح و همچنین ضد عفونی سالن بلافاصله پس از خروج مسافران توسط بهداشت محیط مستقر در پایگاه بهداشت مرزی نظارت شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    پروازهای تهران - لار - تهران بر اساس عرضه و تقاضا برقرار است و احتمالا اگر استقبال از آن همواره مطلوب باشد ، شاهد استمرار افزایش پروازهای هفتگی این مسیر در فرودگاه لارستان باشیم .

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    نظرات کاربران