در حال بارگذاری ...

ایمن سازی ۲۵ باب مدرسه در حاشیه راه‌های استان ایلام طی سال جاری

امسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح ایمن سازی و آموزشی مدارس حاشیه راه ها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۵ باب از مدارس حاشیه راه‌های استان (برون شهری و روستایی) در طرح ایمن سازی راه‌ها طی سال جاری خبر داد .

نورالله دلخواه اظهار داشت : قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن‌ سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد .

وی اجرای این طرح را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و پلیس راه استان بیان کرد و افزود : به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس ، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی ، این تعداد مدارس در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی شدند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ، هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و یادآور شد : اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده ، فاصله مدرسه از جاده ، تعداد دانش آموزان و میزان تردد های عرضی از جاده تعیین می شود .

دلخواه به اثر بخشی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت : با اجرای موفقیت آمیز طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه های استان طی سال های گذشته ، تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده های مختلف سنی دانش آموزان به صفر رسیده است .

وی با بیان اینکه توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات و قوانین رانندگی می تواند از تصادفات جاده ای جلوگیری کند ، افزود : امسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح ایمن سازی و آموزشی مدارس حاشیه راه ها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه می شود .

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه ، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی ، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد . در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش اقتصاد دریامحور گفت : در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از کسب رتبه سوم اداره ایمنی و حریم این اداره کل در ...

|

با هدف بررسی و آشنایی با رویکردهای سایر کشورها سه سخنرانی علمی و تخصصی با حضور مدیر توسعه مدل حمل و نقل ایالت نیوساوت ولز استرالیا، مسئول ارشد مدل‌سازی حمل و نقل COWI دانمارک ، مسئول ارشد مدل‌سازی حمل و نقل SMEC استرالیا در خصوص مدل‌های فعالیت مبنا در مطالعات جامع حمل و نقل ، ...

|

نظرات کاربران