در حال بارگذاری ...
  • ایجاد فرصت برای خرید ۱۱ فروند هواپیمای از رده خارج هما توسط بخش خصوصی

    فرودگاه مهرآباد با مشکل پارکینگ رو به رو است ، به طوری که این فرودگاه برای شرکت‌های هواپیمایی سهمیه تعیین کرده است . همین موضوع علاوه بر ایجاد هزینه اضافی ، باعث می‌شود تا امکان بهره برداری عملیاتی و فرصت‌های دیگر از دیگر ایرلاین‌ها گرفته شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از فرصت خرید ۱۱ فروند هواپیمای از رده خارج هما توسط بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد که خریداران می‌توانند در صورت جانمایی و تقبل هزینه حمل و نقل ، این هواپیماها را تبدیل به رستوران یا هتل کنند .

    مقصود اسعدی سامانی با اشاره به مزایده اخیر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) مبنی بر فروش ۱۲ فروند هواپیمای از رده خارج این شرکت ، گفت : طبق تصمیم خردمندانه‌ای که از سوی مدیرعامل شرکت هما گرفته شد ، مقرر شد یک فروند از این هواپیماها به نمایشگاه هوایی تهران جهت موزه انتقال داده شود . تمامی این هواپیماها از رده خارج بوده و به دلیل اینکه در طول زمان قطعات اصلی‌شان از بدنه خارج شده، امکان بهره برداری جهت پرواز ، برای هیچ یک از آن‌ها وجود ندارد .

    اسعدی سامانی گفت : یکی از مشکلاتی که این هواپیماهای از رده خارج برای فرودگاه مهرآباد ایجاد کرده‌اند ، مربوط به اشغال فضای پارکینگ است . همان طور که می‌دانید ، فرودگاه مهرآباد با مشکل پارکینگ رو به رو است ، به طوری که این فرودگاه برای شرکت‌های هواپیمایی سهمیه تعیین کرده است . همین موضوع علاوه بر ایجاد هزینه اضافی ، باعث می‌شود تا امکان بهره برداری عملیاتی و فرصت‌های دیگر از دیگر ایرلاین‌ها گرفته شود .

    وی با یادآوری از اینکه دیگر ایرلاین‌های کشور نیز دارای هواپیمای از رده خارج و فرسوده هستند ، تصریح کرد : این ایرلاین‌ها به دلیل اینکه هواپیماهای‌شان در وثیقه بانک‌اند ، امکان مزایده‌ ندارند و فعلا نیز آمار دقیقی از میزان این هواپیماهای از رده خارج در دست نیست .

    اسعدی سامانی درباره ویژگی خریداران اینگونه هواپیماها گفت : اغلب خریداران ترجیح می‌دهند که این هواپیماها را اسقاط کرده و از آلومینیوم قراضه آن‌ها استفاده نمایند . البته برخی نیز ترجیح می‌دهند که از این هواپیماها ، به منظورهای دیگر از جمله رستوران یا هتل استفاده کنند . ولی چون پیاده سازی و قطعه قطعه نمودن هواپیماهای از رده خارج و انتقال آن به مکان دیگر و سرهم بندی مجدد آن ، کاری پر هزینه است ، در نتیجه به ندرت افراد علاقمند در این زمینه پیدا می‌شود .

    دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی خاطر نشان کرد : با وجود هزینه بر بودن این جا به جایی‌ها، اکنون این فرصت برای بخش خصوصی فراهم است که چنانچه مایل باشند ، در مزایده فروش ۱۱ فروند هواپیمای هما شرکت کرده و در صورت جانمایی و تقبل هزینه حمل و نقل ، از این هواپیماها جهت کاربری رستوران یا هتل بهره برداری کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

    |

    افزایش سهم صنعت هوایی هرمزگان در حمل نقل و ترانزیت کالا مستلزم یک عزم جدی در استان است .

    |

    اعزام زائران از ۲۱ ایستگاه پروازی طبق برنامه ریزی انجام می‌شود و امسال نیز ما از فرودگاه‌های همدان ، زنجان ، چابهار ، قشم نیز پروازهایی به مقصد عربستان خواهیم داشت .

    |

    در حج تمتع ۱۴۰۳ ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد . لذا طبق برنامه‌ریزی ، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A300-600 ,A310, A300B4 در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد .

    |

    نظرات کاربران