در حال بارگذاری ...

رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز لکوموتیو در شرکت دیزل سنگین ایران

موفق شدیم با بسته‌های حمایتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی فرصت‌هایی را برای سرمایه گذاری اقتصادی در شبکه و ناوگان ریلی فراهم کنیم . این اقدام باعث تقاضاهای متعدد بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری شد که بخشی در حال انجام و بخشی در حال انعقاد تفاهم نامه و قرارداد است ضمن این که همه این‌ها نویدبخش توسعه ریلی همه جانبه هستند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در آیین رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز لکوموتیو در شرکت دیزل سنگین ایران اظهار کرد که در صورت تامین اعتبار ، شرکت راه آهن می‌تواند تا پایان دولت دوازدهم یک هزار کیلومتر خط دوم را به بهره برداری برساند .

سعید رسولی در آیین رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز لکوموتیو در شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) مورخ ۲۳ شهریور در شهرک صنعتی آمل گفت : طی چند سال گذشته توسعه کمی و کیفی ریلی کشور شدت بالایی گرفته و چندین استان از جمله کرمانشاه ، همدان ، ارومیه و گیلان به شبکه ریلی کشور متصل شدند . همچنین خط آهن تبریز از مسیر جدید میانه به بستان آباد و بستان آباد به تبریز به زودی با زمان سیر بسیار کمتر از مسیر قبلی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد و پروژه اتصال یزد به اقلید هم در حال اجرا است که به زودی به اتمام خواهد رسید . پروژه اتصال راه آهن به اردبیل با سرعت در حال انجام است که به زودی به بهره برداری می رسد .

رسولی با بیان این که توسعه شبکه ریلی کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سرمایه گذاری بخش غیردولتی شدت گرفته است ، افزود : موفق شدیم با بسته‌های حمایتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی فرصت‌هایی را برای سرمایه گذاری اقتصادی در شبکه و ناوگان ریلی فراهم کنیم . این اقدام باعث تقاضاهای متعدد بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری شد که بخشی در حال انجام و بخشی در حال انعقاد تفاهم نامه و قرارداد است ضمن این که همه این‌ها نویدبخش توسعه ریلی همه جانبه هستند .

مدیرعامل راه آهن در مورد پروژه ریلی غرب به شرق مازندران هم گفت : این پروژه در دست مطالعه است و پیگیریم تا نتایج اولیه آن به دست ما برسد .

رسولی که به منظور بازدید از شرکت دیزل ایران سنگین (دسا) و رونمایی از طرح ساخت موتور سنگین چهار هزار اسب بخاری و آزمایش نخستین موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو به آمل سفر کرده بود ، در جریان این سفر از خط تولید شرکت دیزل سنگین ایران بازدید کرد و گفت : دسا توانمندی‌های خوبی در زمینه تولید موتورهای دیزل ریلی و دریایی سنگین دارد و اخیرا موتور ملی این کارخانه روی یکی از دیزل‌های مانوری راه آهن برای تست گرم نصب شده و نتایج به دست آمده رضایت بخش بوده است .

رسولی افزود : امروز نیز نخستین موتور دوگانه سوز برای کاربری ریلی را نصب کردیم که در کاهش وابستگی ما به خارج از کشور بسیار موثر است .




مطالب مرتبط

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی ، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ...

|

تا کنون بیش از ۸۲ کیلومتر از محور ریلی بافق به کرمان بازسازی شده است .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

نظرات کاربران