در حال بارگذاری ...
  • کاهش ۴۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های کشور طی مرداد ماه سال جاری

    در مرداد ماه ۹۹ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد ، مشهد ، شیراز ، اهواز ، کیش ، اصفهان ، بندرعباس ، تبریز ، خلیج فارس و یزد انجام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت : پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مرداد ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۷ درصد و اعزام و پذیرش مسافر نیز ۴۲ درصد کاهش یافته است .

    سیاوش امیرمکری به مقایسه شاخص های فرودگاهی مرداد ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته پرداخت و گفت : مرداد امسال در مجموع ۲۲ هزار و ۸۲۵ نشست و برخاست با جابه جایی حدود دو میلیون و ۱۹۷ مسافر و حدود ۱۶.۵ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت انجام شد .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه مرداد سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۳۵ نشست و برخاست با جابه جایی حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۳۳ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت انجام شد ، افزود : بر اساس این آمار به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت هوایی و فرودگاهی ، کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مرداد ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۷ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۵۰ درصد کاهش یافته است .

    امیرمکری افزود : مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در نشست و برخاست ۲۲ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۲ درصد کاهش یافته است . همچنین پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در نشست و برخاست ۸۴ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۰  درصد کاهش یافته است .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت : در مرداد ماه ۹۹ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد ، مشهد ، شیراز ، اهواز ، کیش ، اصفهان ، بندرعباس ، تبریز ، خلیج فارس و یزد انجام شده است . همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی در پنج فرودگاه شیراز ، لارستان ، مشهد ، اصفهان ، بندرعباس انجام شده است . نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته طی مرداد ۹۹ نشان می دهد که اوج پروازها در ۲۴ ساعت شبانه روز ، ساعت ۱۸ و در روزهای چهارشنبه بوده است.

    امیرمکری ، همچنین عنوان کرد : شاخص های فرودگاهی مرداد نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست ۵ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۶ درصد افزایش داشته است .

    امیرمکری با بیان اینکه پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مرداد نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست چهار درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۷ درصد افزایش داشته است ، افزود : پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در مرداد ۹۹ نسبت به تیر ماه در نشست و برخاست ۸۷ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست دو درصد افزایش داشته است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    نظرات کاربران