در حال بارگذاری ...

فعالیت ۹ طرح ملی و ۵۰ طرح استانی در همدان

مطالعات تکمیلی محور غارعلیصدر انجام شده است و به دنبال این هستیم تا برای تامین منابع آن از ظرفیت قانون ماده ۵۶ استفاده کنیم ؛ بر اساس این ماده، بانک سرمایه‌گذار است و اعتبار آن را به پیمانکار پرداخت و پس از پایان کار ، دولت با بانک تسویه حساب می‌کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از فعالیت ۹ طرح ملی و ۵۰ طرح استانی در همدان خبر داد و گفت : برای تکمیل طرح‌‌های ملی نیازمند یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم .

داریوش حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی راه و شهرسازی در ۲ بخش ملی و استانی اجرا می‌شوند ، عنوان کرد : عملیات عمرانی طرح‌های ملی با اعتبار مشخص و بر اساس قانون و تامین بودجه و طرح‌های استانی متناسب با شاخص‌ها و اعتبارات پیش می‌رود .

وی ساخت و تکمیل راه‌های ارتباطی را بستر نخست توسعه خواند که زمینه‌ توسعه همه‌جانبه را به دنبال دارد و افزود : پروژه‌های کریدور اصله - کاج - رزن ، مرادبلاغی - قهاوند - اراک ، باند برگشت گنجنامه ، محور غار علیصدر ، محور ملایر - بروجرد ، چهارخطه نهاوند - آورزمان و چهارخطه تویسرکان - کنگاور از پروژه‌‌های مهم و شاخص راهسازی در استان همدان هستند .

حسینی با بیان اینکه کار مطالعاتی فازهای صفر و یک و دو باند برگشت جاده گنجنامه انجام شده است ، ابراز امیدواری کرد این پروژه هرچه زودتر به پیمانکار واگذار شود . برای پروژه "مرادبلاغی" نیز سال گذشته ، اعتبار در نظر گرفته شده بود اما تخصیص آن بسیار کم بود ؛ امسال با پیگیری‌‌‌های خوبی که انجام شد ، اعتبار مناسبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی همدان همچنین یادآور شد : مطالعات تکمیلی محور غارعلیصدر انجام شده است و به دنبال این هستیم تا برای تامین منابع آن از ظرفیت قانون ماده ۵۶ استفاده کنیم ؛ بر اساس این ماده ، بانک سرمایه‌گذار است و اعتبار آن را به پیمانکار پرداخت و پس از پایان کار ، دولت با بانک تسویه حساب می‌کند .

حسینی با تأکید بر پیشرفت ۷۰ درصدی سایت اداری فرمانداری فامنین ، مطرح کرد : برای تکمیل این پروژه حداقل ۱۵ میلیارد بودجه نیاز است که امسال فقط پنج میلیارد برای این پروژه در نظر گرفته شده است .

ساخت ایستگاه راه آهن همدان به طول ۱۳ کیلومتر

مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان با تاکید بر سرعت اجرای طرح انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان به داخل شهر ، افزود : طرح انتقال این ایستگاه به داخل شهر همدان در ۳ قطعه و به طول ۱۳ کیلومتر در دست اجرا است .

وی گفت : این طرح در سه قطعه تقسیم بندی شده است که ۲ قطعه به پیمانکار واگذار شده و قطعه سوم آن به طول ۳ هزار و ۸۰۰ متر که ۲ هزار و ۸۰۰ متر آن تقاطع غیر همسطح و یک هزار متر به صورت همسطح ، در دستور ساخت است . برای اجرای قطعه سوم این طرح ، با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) صحبت‌هایی شده است تا از ظرفیت آن برای اجرای این طرح استفاده شود .

حسینی با بیان اینکه راه‌آهن همدان - سنندج نیز تا پایان امسال بهره ‌برداری می‌شود ، افزود : قطعه یک راه آهن همدان - ملایر در دست ساخت و قطعه دوم آن نیز در دست واگذاری به پیمانکار است .




مطالب مرتبط

با توجه به اینکه این پل به خط ریلی نیز تجهیز خواهد شد و قابلیت تردد خودرو‌های سنگین را نیز خواهد داشت ، بدون شک به یکی از رقبای اصلی بنادر کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز تبدیل خواهد شد .

|

طی ماه‌‌ها تلاش و پیگیری مستمر دولت ، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان بنادر و‌ دریانوردی و مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء ، لایروبی کانال‌های ارتباطی به ویژه کانال آشوراده انجام و خلیج گرگان احیا شد .

|

این پروژه در کریدور شمال - جنوب نیز قرار دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی ها نشویم خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب ، شرق و غرب ، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت .

|

فقط گذاشتن ریل روی زمین کافی نیست بلکه عملیات جوشکاری ریل ، بالاست‌ریزی ، زیرکوبی و رلواژ و... لازم است که هریک ماهها زمان و صرف هزینه نیاز دارد .

|

تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

|

نظرات کاربران